Netflix testuje reklamy własnych filmów i seriali, użytkownicy oburzeni

Netflix rozpoczął testy, w ramach których wyświetla wybranym użytkownikom krótkie spoty promujące filmy i seriale oferowane na platformie. Serwis wyjaśnia, że nie są to klasyczne reklamy, ale forma rekomendacji treści dobieranych na podstawie preferencji użytkowników, która ma pomagać w wyszukiwaniu najlepszych tytułów. Internauci nie ufają jednak tym wyjaśnieniom i otwarcie krytykują plany Netflixa.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Netflix testuje reklamy własnych filmów i seriali, użytkownicy oburzeni

Pojawienie się krótkich spotów reklamujących konkretne tytuły filmów i seriali dostrzegli na swoich kontach niektórzy użytkownicy Netflixa i poinformowali o tym w internecie, m.in. w serwisach Reddit i Twitter.

Reklamy są wyświetlane w przerwach pomiędzy kolejnymi odcinkami seriali oglądanych przez użytkowników Netflixa i po kilku sekundach emisji oferują opcję ich pominięcia i powrotu do oglądania wybranej przez użytkownika treści. Spoty promują konkretne seriale i filmy dostępne w bibliotece Netflixa, są wśród nich zarówno własne produkcje serwisu, jak i pozycje pochodzące od zewnętrznych producentów.

W komunikacie Netflix wyjaśnił, że każdego roku testuje setki rozmaitych rozwiązań, tak jest również w wypadku obecnego emitowania promocyjnych spotów. Firma zaznacza, że próby są ograniczone do wąskiego grona użytkowników i nie wiadomo, czy w ogóle zostaną wprowadzone na szerszą skalę.

Netflix zaznacza, że w obecnych testach nie chodzi o klasyczne reklamy, ale o rodzaj rekomendowania odbiorcom konkretnych treści dopasowanych do preferencji użytkownika na podstawie jego wcześniejszych wyborów repertuarowych. Dzięki temu internauci mają szybciej i łatwiej odnaleźć w obszernej bibliotece tytuły, które najlepiej trafią w ich gusta.

Tłumaczenia Netflixa nie trafiły do przekonania wielu użytkownikom, którzy m.in. na Twitterze w swoich wpisach otwarcie skrytykowali pomysł umieszczania pomiędzy projekcjami materiałów promocyjnych.

To nie pierwszy raz gdy Netflix sonduje reakcje użytkowników na ewentualne wprowadzenie spotów promujących filmy dostępne na platformie – podobną próbę podjęto w połowie 2015 r. Odzew ze strony użytkowników okazał się równie nieprzychylny jak obecnie i ostatecznie Netflix nie wprowadził wówczas reklam na stałe.

W II kwartale 2018 r. Netflix zanotował przychody w wysokości ponad 3,9 mld dol., a zysk netto serwisu osiągnął poziom 384 mln. Platforma przyciągnęła do siebie 5,2 mln nowych użytkowników, których przeważająca większość pochodzi z rynków poza USA. W sumie z Netflixa korzysta obecnie ponad 130 mln internautów.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online