Netflix wchodzi w pionowe formaty wideo. Czy chce być drugim TikTokiem?

Netflix postawi na pionowe formaty wideo. Taką informacją podzieliła się CTO Netflixa Elizabeth Stone podczas konferencji "TechCrunch Disrupt 2025". Serwis streamingowy podobne zapowiedzi ogłaszał już w maju tego roku. Czy zamierza walczyć o uwagę odbiorców z takimi aplikacjami jak TikTok czy Instagram?

Artur Roguski
Artur Roguski
Udostępnij artykuł:
Netflix wchodzi w pionowe formaty wideo. Czy chce być drugim TikTokiem?
Netflix wprowadza formaty pionowe

Bezpośredniej chęci konkurencji z TikTokiem czy innymi aplikacjami tego typu, które Elizabeth Stone określiła jako "short-form drama apps", Netflix nie przewiduje.

Jednak w internecie zawsze chodzi o czas użytkowników, a ten nie jest z gumy. Jeśli serwis streamingowy chce wykorzystać potencjał urządzeń mobilnych, to ten czas będzie musiał dosłownie wyszarpać od innych. A z TikToka jest co wyszarpać, podobnie jak z YouTube'a.

Co o planowanych zmianach i testach pionowych treści wideo powiedziała Stone?

Testujemy pionowy strumień wideo na urządzeniach mobilnych, który zaczyna na nowo definiować ich istotę i w pewien sposób odpowiada potrzebom obecnych użytkowników i sposobowi, w jaki korzystają z urządzeń mobilnych.

Elizabeth Stone

Jak widać mocniejsze postawienie Netflixa na pionowe treści wideo ma dwie swoje odnogi. Po pierwsze prezentacja już posiadanych treści w bardziej przyjazny sposób na telefonach, po drugie tworzenie dedykowanych treści w tym formacie.

Tutaj Stone ponownie podkreśliła, że Netflix nie zamierza naśladować czy gonić za tym co robią inne aplikacje, które opierają się o krótkie formy wideo. Serwis ma skupić się na potrzebach swoich użytkowników.

Netflix produkuje bardzo dużo treści wideo. I nie chodzi tylko o seriale oraz filmy, ale też o materiały które są tworzone w celach promocyjnych. Więc problemu z ich ilością raczej nie będzie, a wyzwaniem stanowi wyłącznie ich dystrybucja. Stone zaznaczyła, że użytkownicy Netflixa oczekują innych form treści na urządzeniach mobile.

Ważnym elementem tych testów jest funkcja Moments, umożliwiająca wycinanie i udostępnianie fragmentów filmów i seriali.

– Funkcja Moments to sposób na stworzenie społecznego połączenia wokół treści. Pozwala użytkownikom dzielić się emocjami i fragmentami, które naprawdę do nich przemawiają – dodała Stone.

Netflix podpisał też umowę ze Spotify odnośnie dystrybucji podcastów - te też zapewne zawitają na platformę streamingową w formie wertykalnych wideo.

Testy pionowych treści wideo mają potrwać jeszcze przez kilka następnych kwartałów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

CBA rok temu wkroczyło do Polsatu. Co dalej ze sprawą umów z TVP na prawa sportowe?

CBA rok temu wkroczyło do Polsatu. Co dalej ze sprawą umów z TVP na prawa sportowe?

Czy TV Republika zostanie w Polsat Media?

Czy TV Republika zostanie w Polsat Media?

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Taka "prasa" od samorządu. Wywiad rzeczniczki z prezydentem miasta

Taka "prasa" od samorządu. Wywiad rzeczniczki z prezydentem miasta