Netia z niższymi wpływami i zyskiem. Więcej klientów telewizji, mniej internetu

W pierwszej połowie br. Netia zanotowała 769,1 mln zł przychodów, o 10 proc. mniej niż rok wcześniej, oraz 223,1 mln zł skorygowanego zysku EBITDA, 14 proc. mniej niż przed rokiem. Liczba pojedynczych usług świadczonych przez operatora (RGU) zmalała w skali roku o 7 proc. do 2,253 mln.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Netia z niższymi wpływami i zyskiem. Więcej klientów telewizji, mniej internetu

Spadek wpływów Netia tłumaczy właśnie niższą liczbą świadczonych usług. - Dotyczy to zwłaszcza usług opartych o dostęp regulowany (WLR) w obszarze B2C oraz z utrzymującą się presją cenową na usługi głosowe w obszarze B2B i relatywnie niższym wolumenem ruchu głosowego - komentuje spółka w komunikacie przesłanym Wirtualnemedia.pl.

W samym drugim kwartale br. przychody spółki wyniosły 380,3 mln zł i były o 2 proc. niższe niż w poprzednim kwartale. Zysk EBITDA w pierwszym półroczu osiągnął wartość 224,1 mln zł był mniejszy o 9 mln zł niż rok wcześniej. Marża EBITDA wyniosła 29,1 proc. w minionym półroczu oraz 29,6 proc. w zeszłym kwartale. Zysk netto w zeszłym półroczu wyniósł 7,82 mln zł wobec 19,25 mln rok wcześniej, a w poprzednim kwartale - 6,56 mln zł wobec 8,29 mln zł rok wcześniej.

grafika

Łączna liczba usług świadczonych klientom przez Netię (tzw. RGU) wyniosła 2,253 mln, malejąc w pierwszym kwartale o 38 tys., a w drugim o 13 tys. Przy czym liczba usług we własnej sieci wzrosła w drugim kwartale o 10 tys. do poziomu 1,2 mln, a tych oferowanych przez dostęp regulowany spadła do 1,053 mln.

Na koniec czerwca Netia miała 152 tys. aktywnych klientów usług telewizyjnych, o 18 proc. więcej niż rok wcześniej. Już 37 proc. klientów usług szerokopasmowych na sieciach własnych Netii korzysta z usług telewizyjnych. - Kluczowym zadaniem na 2015 r. jest wzrost sprzedaży usług telewizyjnych do nowych klientów, zarówno na bazie zmodernizowanych sieci NGA, jak i na bazie sieci dawnej telewizji kablowej Aster - podkreśla spółka. Z kolei liczba usług szerokopasmowych świadczonych przez Netię zmalała w skali roku o 7 proc. do 771 tys. na koniec czerwca br. - Mając na celu obronę marży brutto Netia koncentruje się bardziej na usługach oferowanych we własnej sieci i na usługach pakietowych niż na usługach oferowanych w oparciu o dostęp regulowany lub na liczbie usług ogółem - komentuje operator.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/9-5-mln-polakow-z-internetem-stacjonarnym-dominuja-lacza-10-30-mb-s-najdrozej-w-orange-najtaniej-w-netii-i-toyi ##

Skorygowany zysk EBITDA Netii w segmencie usług biznesowych w drugim kwartale wyniósł 71 mln zł przy marży 43,4 proc., a w segmencie usług dla klientów indywidualnych - 36 mln zł przy marży 17,1 proc. Dla pierwszego duże znaczenie ma zakup przez firmę wiosną br. spółki TK Telekom. Na koniec czerwca 52 proc. klientów indywidualnych, o 5 proc. więcej niż przed rokiem, korzystało z usług szerokopasmowych świadczonych na własnej sieci, a 40 proc. z tych klientów korzysta również z usług telewizyjnych operatora.

grafika

- Skupiamy się na realizacji strategii przyjętej w listopadzie 2014 r dla Grupy Netia, w ramach której dokonujemy także proaktywnej konsolidacji w ramach polskiego rynku telekomunikacyjnego, czego wyrazem jest nabycie spółki TK Telekom - komentuje Bogusława Matuszewska, prezes Netii.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"