„Newsweek” w internecie dwa razy popularniejszy od „Wprost”. Mocno w dół „Polityka” i „Gazeta Polska”

Witryna „Newsweeka” jest zdecydowanie najpopularniejsza wśród serwisów tygodników opinii, notując w ostatnim okresie mniej więcej dwukrotnie wyższą odwiedzalność niż strona „Wprost”. Spore spadki w skali roku zanotowały serwisy „Polityki”, „Gazety Polskiej” i „Tygodnika Powszechnego”, za to zyskała witryna „Gościa Niedzielnego”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W kwietniu br. Newsweek.pl odwiedziło 896,6 tys. użytkowników, którzy wykonali w serwisie 7,49 mln odsłon (w tym 1,3 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził w nim średnio po 8:52 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Serwis Wprost.pl miał o 313,7 tys. użytkowników i 3,79 mln odsłon mniej, a przeciętny użytkownik korzystał z niego i 3:26 minuty krócej niż w przypadku strony „Newsweeka”.

Obie witryny są zdecydowanie najbardziej rozbudowane wśród serwisów tygodników opinii. Oprócz zapowiedzi artykułów z papierowych wydań pism i blogów dziennikarzy jest w nich zamieszczanych sporo newsów z agencji informacyjnych oraz tekstów przygotowywanych przez osobne zespoły redakcyjne. Na stronie „Newsweeka” można też czytać, z tygodniowym opóźnieniem, większość artykułów z papierowej wersji tygodnika, natomiast w serwisie „Wprost” są one dostępne odpłatnie.

Niektóre teksty z witryny „Newsweeka” są promowane na portalu Onet.pl (oba tytuły należą do koncernu Ringier Axel Springer), strona tygodnika działa też pod drugą domeną - newsweek.onet.pl.

Pozostałe tygodniki opinii stawiają w internecie głównie na zapowiedzi tekstów ze swoich wydań papierowych, a także blogi i komentarze dziennikarzy. Serwis „Tygodnika Powszechnego”, działający w ramach portalu Onet.pl, miał w kwietniu br. 506,6 tys., ale tylko 1,5 mln odsłon - ponad dwa razy mniej niż witryny „Polityki” i „Gościa Niedzielnego”, które odwiedziło, odpowiednio, 336 tys. i 208,6 tys. internautów. Na stronie „Tygodnika” użytkownik spędził przeciętnie 19:13 minuty - dwa razy więcej niż w przypadku witryn „Polityki” i „Gościa”.

Serwisy „Gazety Polskiej”, „Do Rzeczy” i „Przeglądu” nie są w Megapanelu objęte audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają w nich użytkownicy.

Strony „W Sieci” i „Angory” nie znalazły się w zestawieniu, ponieważ nie odwiedziło ich wystarczająco wielu uczestników badania Megapanel (mniej niż 45 z ok. 14 tys.). Przy czym zapowiedzi i fragmenty wielu tekstów z „W Sieci” publikowana są w serwisie wPolityce.pl, który w kwietniu odwiedziło 382,1 tys. internautów.

Newsweek.pl w skali roku zyskał 63,9 tys. użytkowników i 2,23 mln odsłon (to wzrosty o 7,7 proc. i 42,3 proc.), a czas przypadający na przeciętnego użytkownika wydłużył się o 3: 36 minuty (wzrost o 69,4 proc.). Za to witryna „Wprost” zanotowała o 294 tys. użytkowników i 3,03 mln odsłon mniej niż rok wcześniej (to spadki o 33,5 proc. i 45 proc.), a średni czas na użytkownika zmalał o 1:01 minuty (15,8 proc. w dół).

Spore spadki zanotowały również serwisy „Tygodnika Powszechnego” i „Polityki”. Pierwszy miał o 151,1 tys. użytkowników i 2,07 mln odsłon mniej niż w kwietniu ub.r. (to o 23 proc. i 58 proc. w dół), a drugi - o 128,5 tys. użytkowników mniej (27,6 proc. w dół). Przy czym z pierwszej witryny czas spędzany przez przeciętnego użytkownika wydłużył się o 10:29 minuty, czyli aż o 120 proc. Z kolei stronę „Gazety Polskiej” odwiedziło o 156,7 tys. internautów mniej niż przed rokiem, co oznacza spadek aż o 57,9 proc.

Za to liczba użytkowników serwisu „Gościa Niedzielnego” zwiększyła się w skali roku o 19,1 tys. (10 proc. w górę), a liczba wykonanych przez nich odsłon - o 590,4 tys. (wzrost o 21 proc.).

Strony „Do Rzeczy”, „Przeglądu”, „W Sieci” i „Angory” w kwietniu ub.r. nie odwiedziło wystarczająco dużo uczestników badania Megapanel.

Newsweek.pl w ostatnim okresie odwiedza zdecydowanie więcej internautów niż rok wcześniej. W listopadzie ub.r. i styczniu br. serwis miał ponad milion użytkowników, a w lutym br. zanotował rekordowe jak dotąd 1,12 mln, podczas gdy w pierwszej połowie ub.r. miał maksymalnie 881 tys. użytkowników (w marcu), a od czerwca do sierpnia ub.r. - tylko 670-690 tys.

Za to witryna „Wprost” zanotowała spory spadek zasięgu. W kwietniu ub.r. serwis odwiedziło 952,2 tys. internautów, a w październiku - 894,7 tys., natomiast w grudniu ub.r. - już tylko 638 tys., a w kwietniu br. - 582,9 tys., co jest najniższym wynikiem w ciągu ostatniego półtora roku.

Serwis „Newsweeka” osiągał też w br. rekordowe liczby odsłon. W ub.r. najwięcej - niecałe 7 mln - miał w marcu, natomiast w styczniu br. - 8,46 mln, a  w lutym - 9,32 mln.

Z kolei Wprost.pl w pierwszych czterech miesiącach ub.r. notował nawet po 7,5 mln odsłon miesięcznie, od maja do lipca ub.r. - po 5,5-6 mln, a w październiku - 5,06 mln, natomiast w kolejnych miesiącach poniżej 5 mln. W grudniu ub.r. miał tylko 3,3 mln odsłon, a w kwietniu br. - 3,7 mln.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online