Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że jego średnia sprzedaż ogółem w kwietniu 2014 roku wyniosła 152 227 egz., czyli o 4,13 proc. więcej niż rok wcześniej.
Na drugie miejsce z trzeciego awansował „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w kwietniu br. poszła do góry aż o 22,2 proc. i wyniosła 144 269 egz. W tym miesiącu ukazały się tylko trzy numery „Newsweeka” , w tym wydanie świąteczne i podwójny numer na weekend majowy. Trzeba jednak dodać, że tytuł ten w połowie września ub.r. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.
Zajmująca rok wcześniej pozycję wicelidera "Polityka” (Polityka) spadła na trzecią pozycję, a jej wynik sprzedażowy zmalał o 3,78 proc. do 124 550 egz. Magazyn ten od połowy sierpnia ub.r. również kosztuje 5,90 zł, czyli o 90 groszy więcej niż wcześniej.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 81 119 egz. po spadku o 21,78 proc (tytuł ten w ciągu roku zdrożał z 3,90 zł do 5,90 zł).
O wiele więcej, bo aż 37,62 proc. stracił będący oczko niżej „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), notujący największy spadek w zestawieniu. W kwietniu br. sprzedawał się on średnio w liczbie 60 747 egz. Tytuł ten w czwartym miesiącu br. kosztował 4,95 zł, o 1 zł więcej niż rok wcześniej.
Drugi największy spadek zanotował tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 21,91 proc. i wyniosła 51 660 egz. „Wprost” kosztuje obecnie 5,90 zł, rok wcześniej był o 1 zł tańszy.
Dokładnie taką samą średnią sprzedaż ogółem jak „Wprost” zanotowała też „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jej wynik spadł o 18,54 proc.

W kwietniu br. w porównaniu do marca br. większość tygodników opinii zanotowało wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej (25,34 proc.) zyskał „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny). Spadła jedynie sprzedaż ogółem „W Sieci” i „Tygodnika Do Rzeczy” - więcej stracił ten drugi tytuł (było to 5,77 proc.).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











