'Nie daj się oskubać'

1 grudnia ruszyła ogólnopolska akcja informacyjna UOKiK pod hasłem 'Nie daj się oskubać'.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Ile razy reklamując buty zdarłeś drugą parę próbując dochodzić swoich roszczeń? Ile razy bezsilnie walczyłeś z nieuczciwym przedsiębiorcą? Dość! Masz swoje prawa i możesz wymagać ich poszanowania. W ich egzekwowaniu pomoże Ci rzecznik konsumentów. W zakupowej gorączce łatwo o nietrafiony wybór. Wtedy właśnie można liczyć na pomoc jednego z 364 miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów. Mogą oni w Twoim imieniu podjąć interwencję i próbę mediacji z przedsiębiorcą, udzielić porady, pomóc w skierowaniu sprawy na drogę sądową. Bezpłatne informacje dotyczące Twoich praw udzielane są telefonicznie, pocztą elektroniczną bądź bezpośrednio w biurze rzecznika.

Według badań przeprowadzonych na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wiedza Polaków na ten temat jest niewielka. Jedynie 9 proc. ankietowanych (Instytut GfK Polonia, II 2005) wie o działalności miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów rozpatrującego indywidualne skargi. Tylko 2 proc. potrafi spontanicznie wymienić nazwę tej instytucji rozwiązującej problemy słabszych uczestników rynku.

Dwutygodniowa kampania billboardowa pod hasłem „Nie daj się oskubać” ma na celu trwałe zwiększenie świadomości konsumentów w zakresie ich praw i możliwości obrony przez instytucję rzecznika konsumentów. Tym bardziej, że jest ona bardzo skuteczna. Jak wynika z raportu miejskiego rzecznika konsumentów w Warszawie w 2004 roku 70 proc. interwencji zakończyło się pomyślnie dla konsumentów. Wygrane sprawy sądowe mają bezpośredni wpływ na zachowania przedsiębiorców. Wiedzą oni, że masz prawo się bronić, a co więcej ograniczają ich samowolę i bezkarność.

Billboardy umieszczone zostaną w centrach handlowych w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie, na Śląsku, w Trójmieście, Wrocławiu, a ponadto w Białymstoku, Bielsku Białej, Bydgoszczy, Częstochowie, Elblągu, Kielcach, Koszalinie, Lublinie, Olsztynie, Opolu, Płocku, Radomiu, Rzeszowie, Toruniu, Wałbrzychu oraz Zielonej Górze.

Ich lokalizacja nie jest przypadkowa. W okresie przedświątecznym wielu konsumentów decyduje się na zakupy w dużych miastach, często oddalonych od miejsca zamieszkania. Co więcej, to właśnie w tym czasie najczęściej padamy ofiarami nietrafionych transakcji. Warto wiedzieć, gdzie zgłosić się po pomoc. Adres i telefon swojego rzecznika znajdziesz w Starostwie Powiatowym lub Urzędzie Miasta, a także na stronie internetowej UOKiK.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu