Kampania szczepionki, w której pokazywane było umierające dziecko i hasło "Nie pozwól, aby twoje szczęście zniknęło", spowodowała lawinę skarg do rady od przerażonych nią młodych matek – pisze „Rzeczpospolita”.
Skargi poparli eksperci. Zdaniem zasiadających w komisji etyki specjalistów z branży reklama szczepionki potęguje uczucie strachu, posługując się dramatycznym przykładem, a sposób jej konstrukcji powoduje wrażenie, że szczepionka uchroni dziecko przed chorobą.
Specjaliści skrytykowali także przymierzające się do kopulacji jeżozwierze w reklamie marki Cropptown należącej do spółki LPP. Billboardy kierowane do młodzieży i opatrzone hasłem "Zupełnie inna jazda" zostały uznane przez Komisję Etyki Reklamy za naruszające obyczaje.
Kampania "Stop pneumokokom" od dawna ma już nową odsłonę. Firma Wyeth wymieniła reklamy, kiedy wiosną zaprotestował przeciwko nim główny inspektor farmaceutyczny. Natomiast plakaty z jeżozwierzami Cropptown nadal można spotkać na billboardach.












