Średnia widownia wszystkich spotów pokazanych w tym czasie wyniosła 4,95 mln osób, co przełożyło się na 34,49 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 41,39 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 38,90 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Przynajmniej przez 10 sekend 14. Mikołajkowy Blok Reklamowy oglądało 6 mln osób.
Poza anteną Polsatu blok oglądać można było też w Internecie - na stronie ipla.tv oraz w aplikacji ipla na komputery, tablety oraz smartfony i wybrane telewizory Smart TV.

Portal Wirtualnemedia.pl dotarł również do uśrednionych widowni minutowych w grupie 4+ dla czterech głównych stacji telewizyjnych (TVP1, TVP2, Polsat i TVN). Z tych danych wynika, że w pierwszej minucie 14. Mikołajkowy Blok Reklamowy śledziło średnio 4,01 mln osób. W kolejnych minutach widownia rosła osiągając maksymalną wartość - 5,51 mln - w ostatniej minucie (tj. między 18.57 a 18.58).
Według wstępnych szacunków cała zebrana od reklamodawców w ramach akcji kwota wyniosła 1,26 mln zł (dane udostępnione przez Telewizję Polsat). Zostanie ona przekazana na leczenie i rehabilitację dzieci, podopiecznych Fundacji Polsat.

Do oglądania tegorocznego Mikołajkowego Bloku Reklamowego zachęcały w tym roku spoty promocyjne, emitowane na antenach kanałów z Grupy Polsat, serwisu Ipla, radia Muzo.fm oraz telewizji wewnątrz sklepowej PRN Polska.
Świętego Mikołaja, w którego wcielił się aktor Krzysztof Kowalewski, wspomagali dziennikarze redakcji „Wydarzeń”, Polsatu News i Polsatu Sport: Dorota Gawryluk, Magdalena Hykawy, Karolina Szostak, Jarosław Gugała, Bartosz Kwiatek oraz Andrzej Wyrwiński. Filmy przygotował nadawca we własnym zakresie. Wyreżyserował je Andrzej Szajewski, a producentem był Krzysztof Hansz.

W ramach tegorocznej edycji Mikołajkowego Bloku Reklamowego wyemitowano spoty następujących firm: Coca Cola, Colian, Cyfrowy Polsat, Getback, Grupa Allegro, Grupa Maspex Wadowice, Jeronimo Martins Dystrybucja, McDonalds Polska, Nestle Polska, NIVEA Polska, Orange Polska, Pepsi-Cola Bottlers Polska, Philips Polska, Plus Bank, Polkomtel, Procter & Gamble DS Polska, Tesco Polska, T-Mobile Polska oraz VISA Europe Management Services Limited.
Warto dodać, że w ciągu dotychczasowych czternastu edycji Mikołajkowego Bloku Reklamowego udało się zebrać ponad 17,5 mln zł.
Dzięki emisji Mikołajkowego Bloku Reklamowego zdecydowanie wyższą widownię niż zazwyczaj zgromadziły „Wydarzenia” (dziennik rozpoczął się niemal 8 minut później niż zwykle), które w samym Polsacie śledziło 4,26 mln widzów. Była to najchętniej oglądana pozycja programowa dnia.

Wyższą widownię niż zazwyczaj (2,31 mln osób) miał również serial „Pierwsza miłość” (8. pozycja w zestawieniu).
W zeszłą środę Polsat był najchętniej oglądaną stacją dnia zarówno w 4+ jak i w 16-49. Jej dobowe udziały wyniosły odpowiednio 12,51 proc. i 14,67 proc.












