Niezdrowa żywność nie dla dzieci. Zakazano reklam

Od soboty obowiązuje wprowadzony przez norweski rząd zakaz reklamy niezdrowej żywności i napojów, skierowanej do dzieci i młodzieży. Co piąte dziecko w Norwegii ma nadwagę lub cierpi na otyłość.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Niezdrowa żywność nie dla dzieci. Zakazano reklam
Fot. unsplash

W sobotę weszło w życie rozporządzenie zakazujące reklamy niezdrowej żywności i napojów, jeśli jest adresowana do osób w wieku poniżej 18 lat. Według założeń przyjętych przez władze w Oslo, przepisy mają ograniczyć wpływ działalności marketingowej na nawyki żywieniowe dzieci i młodzieży. Mają również pomóc w zmniejszeniu liczby przypadków nadwagi i otyłości w tej grupie wiekowej.

Trzy czwarte Norwegów za zakazem reklam

W sondażu przeprowadzonym przez resort zdrowia w ramach konsultacji społecznych trzy czwarte Norwegów poparło propozycję nowych przepisów. Inne badania, których wyniki przytoczyło ministerstwo, wykazały, że jedno na pięcioro norweskich dzieci ma nadwagę lub otyłość.

Władze podkreślały, że rozporządzenie nie dotyczyło sprzedaży produktów, lecz wyłącznie ich promowania w sposób skierowany do najmłodszych.

Nowo wprowadzony zakaz dotyczy reklamy słodyczy, napojów gazowanych, lodów i napojów energetycznych. To, czy inne produkty, takie jak płatki śniadaniowe, jogurty czy żywność typu fast food, będą mogły być reklamowane, zależeć będzie od poziomu zawartości w nich cukru, soli i tłuszczu.

Źródło: PAP

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK