Niezdrowa żywność nie dla dzieci. Zakazano reklam

Od soboty obowiązuje wprowadzony przez norweski rząd zakaz reklamy niezdrowej żywności i napojów, skierowanej do dzieci i młodzieży. Co piąte dziecko w Norwegii ma nadwagę lub cierpi na otyłość.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Niezdrowa żywność nie dla dzieci. Zakazano reklam
Fot. unsplash

W sobotę weszło w życie rozporządzenie zakazujące reklamy niezdrowej żywności i napojów, jeśli jest adresowana do osób w wieku poniżej 18 lat. Według założeń przyjętych przez władze w Oslo, przepisy mają ograniczyć wpływ działalności marketingowej na nawyki żywieniowe dzieci i młodzieży. Mają również pomóc w zmniejszeniu liczby przypadków nadwagi i otyłości w tej grupie wiekowej.

Trzy czwarte Norwegów za zakazem reklam

W sondażu przeprowadzonym przez resort zdrowia w ramach konsultacji społecznych trzy czwarte Norwegów poparło propozycję nowych przepisów. Inne badania, których wyniki przytoczyło ministerstwo, wykazały, że jedno na pięcioro norweskich dzieci ma nadwagę lub otyłość.

Władze podkreślały, że rozporządzenie nie dotyczyło sprzedaży produktów, lecz wyłącznie ich promowania w sposób skierowany do najmłodszych.

Nowo wprowadzony zakaz dotyczy reklamy słodyczy, napojów gazowanych, lodów i napojów energetycznych. To, czy inne produkty, takie jak płatki śniadaniowe, jogurty czy żywność typu fast food, będą mogły być reklamowane, zależeć będzie od poziomu zawartości w nich cukru, soli i tłuszczu.

Źródło: PAP

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]