Nowa Poczt@: mobilna oferta, poprawa jakości i wypracowany zysk

  • Porównywalny wynik biznesowy Poczty Polskiej za 2012 rok skorygowany o inwestycje w rozwój i motywację pracowników o ponad połowę lepszy od rezultatu z 2011 roku.
  • Zwiększone inwestycje rozwojowe w pracowników Poczty Polskiej w 2012 roku o 86 mln zł.
  • Zwrot na kapitale własnym (ROE netto) Grupy Poczty Polskiej wyższy o 100% w odniesieniu do 2010 roku.
  • Poczta Polska obniża koszty – w odniesieniu do roku ubiegłego nastąpiła redukcja kosztów  o ponad 170 mln zł.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Poczta Polska konsekwentnie realizuje przyjętą strategię rozwoju. Wynik brutto Grupy Kapitałowej w 2012 roku wyniósł 163 mln zł, natomiast w ujęciu porównywalnym, które uwzględnia wzrost składki rentowej ZUS o 2 p.p. zbliżył się do 230 mln zł, co oznacza wzrost o 7% względem 2011 roku. Wskaźnik ROE netto Grupy Kapitałowej osiągnął 8,8% i jest o blisko 100% wyższy od wyniku z 2010 roku. Równocześnie Poczta Polska obniża koszty – w odniesieniu do roku ubiegłego nastąpiła redukcja kosztów o ponad 170 mln zł. W 2012 roku łączne inwestycje rozwojowe oraz pracownicze w Poczcie Polskiej wyniosły ponad 150 mln zł.

Wdrażane w Poczcie Polskiej zmiany przyniosły istotną poprawę w 2012 roku najważniejszych parametrów finansowych w ujęciu porównywalnym, uwzględniającym dodatkowe koszty wynikające ze wzrostu składki rentowej (65 mln zł) oraz inwestycji w kapitał ludzki (około 86 mln zł). Celem przyjętej do 2017 roku strategii Poczty Polskiej i Grupy Kapitałowej jest osiąganie stabilnych wyników finansowych przy jednoczesnym ponoszeniu niezbędnych nakładów inwestycyjnych, co w istotny sposób ma wpłynąć  na rozwój w najbardziej perspektywicznych obszarach rynku. Poczta Polska posiada środki na sfinansowanie planu inwestycyjnego w latach 2013-2017 (w tym inwestycje kapitałowe) w wysokości 1,3 mld zł. Nakłady inwestycyjne będą finansowane do 85% ze środków własnych.

 - Przyjęta w 2011 roku strategia zmian Poczty Polskiej przynosi efekty. Spółka inwestując w pracowników oraz infrastrukturę ma jednocześnie stabilne wyniki, które w ujęciu porównywalnym są wyższe w 2012 roku o  ponad połowę. Spółka odzyskała konkurencyjność w relacjach z klientami, co potwierdzają kolejne zdobyte kontrakty. Dziś Poczta Polska wygrywa trzy na cztery przetargi na usługi pocztowe organizowane w sektorze komercyjnym. W 2012 roku firma pozyskała prawie 14 tys. nowych klientów biznesowych związanych umową –  powiedział Jerzy Jóźkowiak Prezes Zarządu Poczty Polskiej.

Strategia Poczty Polskiej zakłada utrzymanie pozycji lidera na rynku usług listowych pomimo ogólnoświatowej tendencji spadkowej i liberalizacji rynku. Niekorzystne tendencje Spółka z powodzeniem rekompensuje, dzięki elastycznej ofercie i ofensywie produktowej. Co istotne w zeszłym roku oprócz zmian i inwestycji w znaczący sposób Poczta poszerzyła ofertę w zakresie usług kurierskich i e-usług.  Firma położyła także nacisk na działania w ramach Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej. 

- Dziś już chyba nikt nie ma wątpliwości, że Poczta Polska by osiągnąć sukces musi budować swoją przyszłość w oparciu o trzy podstawowe filary tj. paczki, logistykę oraz usługi bankowo-ubezpieczeniowe realizowane w oparciu o własny Bank. Ta strategia po prostu działa w praktyce – podkreślił Jerzy Jóźkowiak.

Spółka realizuje jednocześnie jeden z największych w Europie projektów szkoleniowych dla pracowników. Cel? Wyższa sprzedaż, a przede wszystkim lepsza obsługa Klientów.

W ramach dalszych zmian tylko w I kwartale 2013 roku spółka przeznaczyła 75 mln zł na kluczowe inwestycje rozwojowe tj. sieć sprzedaży, informatyzacja i flota samochodowa. Według najnowszych danych UKE Poczta Polska systematycznie poprawia jakość i terminowość  świadczonych usług.  

Poczta Polska jest dziś jednym z największych pracodawców w kraju, spółką która skutecznie restrukturyzuje się na uwolnionym rynku. Firma systematycznie obniża koszty, w tym koszty pracy, unikając jednocześnie od dwóch lat zwolnień grupowych. Zmiany w poziomie zatrudnienia dokonywane są w oparciu o programy dobrowolnych odejść, których celem jest obniżenie społecznych skutków koniecznych zmian.

***

Notki biograficzne członków Zarządu Poczty Polskiej II Kadencji

Jerzy Jóźkowiak – jest absolwentem Wydziału Handlu Zagranicznego Szkoły Głównej Handlowej (dawniej SGPiS) w Warszawie – specjalizacja Ekonomia i Organizacja Handlu Zagranicznego. Od 2002 do 2008 roku pracował w BRE Banku SA. m.in. jako Dyrektor ds. Finansów Ryzyka i Operacji w Pionie Bankowości detalicznej (MultiBank i mBank). W latach 2003 – 2008: członek Zarządu BRE i Dyrektor finansowy (CFO). Odpowiadał za przygotowanie i wdrożenie systemu informacji zarządczej, sprzedażowej, finansowej i o kliencie.

Wcześniej pracował jako Dyrektor wykonawczy pionu zarządzania ryzykiem Banku Pekao SA. Nadzorował liczne projekty dotyczące np. wykorzystania międzynarodowych standardów rachunkowości do prezentacji ryzyka finansowego, czy zasad kształtowania wyniku Banku z zarządzeniami polityki wyceny aktywów.

Karierę rozpoczynał w 1993 roku w Powszechnym Banku Gospodarczym SA. Kierował m.in. spółką PBG – Fundusz Inwestycyjny. Był także wiceprezesem Zarządu PBG SA, Grupa Pekao SA.

W latach 1984 – 1990: pracownik naukowy w Instytucie Rozwoju Gospodarczego SGH.         Od stycznia do grudnia 2010 roku prezes MNI SA, spółki notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych.

Od marca 2011 roku Prezes Zarządu Poczty Polskiej SA.                

Ireneusz Piecuch – absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. W 1991 roku ukończył aplikację sędziowską. Rok później, po ukończeniu aplikacji radcowskiej, został  wpisany na listę radców prawnych. Od  1995  roku,  przez 11 lat związany z IBM Polska Spółka z o.o.,  gdzie  w  latach  2001  –  2006  pracował  jako  Dyrektor operacyjny odpowiedzialny  m.in.  za  wprowadzenie nowego modelu zarządzania sprzedażą oraz działalność działu marketingu.

Od  2006 do 2009 roku związany z Telekomunikacją Polską SA, gdzie sprawował funkcję  członka  Zarządu ds. Strategii i rozwoju biznesu, odpowiedzialnego m.in.  za zbudowanie Departamentu Strategii i przygotowanie nowej strategii Grupy  TP.  Wcześniej  był Sekretarzem Grupy TP i Dyrektorem Pionu Prawnego Grupy TP. Od 2009 roku prowadzi własną kancelarię prawną. Od 2010 roku jest Partnerem w kancelarii CMS Cameron McKenna.

Mariusz Zarzycki – ukończył w 1991 r. studia ekonomiczne na Uniwersytecie Łódzkim. Absolwent University of Stockholm (specjalizacja: Bankowość i Finanse). Karierę zawodową rozpoczął w 1992 roku w Banku Przemysłowym SA w Łodzi. W latach 1993 – 1998 pracował w Powszechnym Banku Gospodarczym SA – Grupa Pekao SA. Brał udział w procesie konsolidacji Grupy Pekao SA, w Zespole Problemowym ds. Informatyki Grupy Pekao SA. W latach 1998 – 2008 pracował w BRE Banku SA m.in. jako Wicedyrektor Departamentu Informatyki i Telekomunikacji, Dyrektor Departamentu Informatyki Bankowości Detalicznej, Dyrektor Departamentu Rozwoju Technologii Informatycznych oraz Dyrektor Banku ds. Informatyki.

Był również Dyrektorem ds. Informatyki i finansów w projekcie budowy nowego banku detalicznego oraz Dyrektorem projektu wdrożenia nowego podstawowego systemu dla pionów bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej BRE Banku.

W latach 2008 – 2010: Wiceprezes Zarządu Banku PKO BP SA odpowiedzialny za obszar informatyki i usług, a także członek Rad Nadzorczych Inteligo Financial Services oraz Wilanów Investment.   Od lutego 2011 roku pracuje w Zarządzie Poczty Polskiej SA, nadzorując obszar infrastruktury, operacji oraz IT.

Janusz Wojtas – ukończył Ekonomikę i Organizację Handlu Zagranicznego na Uniwersytecie Łódzkim. Jest także absolwentem programu menedżerskiego – IESE Business School, University of Navarra. Początek kariery to praca w BIG Banku SA, potem Powszechnym Banku Gospodarczym SA, a następnie PBG SA – Grupa Pekao SA, z którą zakończył współpracę w 1998 roku jako Dyrektor w Departamencie Bankowości Przedsiębiorstw.

Od 1999 roku do 2005 roku zatrudniony w PKO BP – kolejno na stanowiskach zastępcy Dyrektora Departamentu Bankowości Korporacyjnej, a następnie Dyrektora Departamentów: Finansowania Projektów Inwestycyjnych, Klienta Strategicznego, Klienta Korporacyjnego i Dyrektora zarządzającego w obszarze klienta korporacyjnego. Był członkiem Komitetu Zarządzania Aktywami i Pasywami Banku i członkiem Komitetu Kredytowego Banku.            Był także przewodniczącym Rady Nadzorczej Bankowego Funduszu Leasingowego SA. W latach 2005 – 2008 członek Zarządu, Dyrektor Banku ds. Bankowości Korporacyjnej w BRE Banku SA. Odpowiadał za nadzór nad obszarem bankowości korporacyjnej banku (MSP, duże firmy, korporacje międzynarodowe). Wiceprzewodniczący Komitetu Kredytowego Zarządu Banku, przewodniczący Rady Nadzorczej BRE Leasing SP z o.o. oraz członek International Corporate Banking Board w ramach Grupy Commerzbanku.

Po 2009 roku uruchomił własną działalność gospodarczą – doradztwo w obszarze prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania oraz procesów restrukturyzacyjnych.        Od czerwca 2011 roku, członek Zarządu Poczty Polskiej SA, odpowiedzialny za marketing, politykę produktową oraz obszar sprzedaży usług pocztowych i finansowych.               

Piotr Michalski – absolwent Wydziału Ekonomiczno – Socjologicznego na Uniwersytecie Łódzkim – kierunek Finanse i Bankowość. Studiował także na Uniwersytecie w Nijmegen. Wykładowca w obszarze finansów na UŁ i studiach podyplomowych SGH.

Karierę rozpoczynał m.in. w Warszawskiej Grupie Konsultingowej, gdzie przeszedł wszystkie szczeble kariery, do poziomu współwłaściciela. W ramach prac na rzecz WGK uczestniczył z sukcesem w kilkudziesięciu projektach z zakresu: analizy finansowej, przygotowania biznesplanów, wycen, fuzji i przejęć, strategii, restrukturyzacji i prywatyzacji polskich przedsiębiorstw.

W latach 2001 – 2002 Dyrektor Działu Ryzyka w Kredyt Lease SA, gdzie nadzorował obszar ryzyka kredytowego oraz efektywne przejęcie przez Spółkę pierwszych portfeli leasingowych w Polsce. Od 2002 do 2006 roku pracował w Banku Pocztowym, jako Dyrektor Departamentu Zarządzania Ryzykiem. Nadzorował obszar ryzyka kredytowego, ryzyka płynności i ryzyk rynkowych.                W latach 2006 – 2010 odpowiadał za controlling i informację zarządczą w BRE Banku, jako Dyrektor Departamentu. Aktywnie uczestniczył we wdrożeniu nowego systemu planowania i monitorowania wyników, systemu zarządzania kapitałem, systemu EIS oraz rozbudowie systemu MIS. Natomiast od 2010 roku pracował w Bankowym Funduszu Leasingowym jako Dyrektor Departamentu Zarządzania Ryzykiem         . Od lipca 2011 roku członek Zarządu Poczty Polskiej SA odpowiedzialny za rachunkowość i finanse  

Paweł Włoch – absolwent Wyższej Szkoły Filozoficzno-Pedagogicznej „Ignatianum” w Krakowie.

W Poczcie Polskiej zatrudniony od 1992 roku, gdzie w Urzędzie Pocztowym Zakopane 1 sukcesywnie zajmował stanowisko listonosza, ekspedienta, asystenta, kierownika sekcji obsługi klienta. Od stycznia 2006 pełnił funkcję naczelnika tego urzędu.

W 2009 roku wybrany przez pracowników Spółki na członka Zarządu Poczty Polskiej. Swoje doświadczenie zdobyte w ciągu 20 lat pracy w firmie pozytywnie wykorzystuje na rzecz funkcjonowania organizacji.

***

Poczta Polska to firma z całkowicie polskim kapitałem. Posiada sieć liczącą ponad 8300 placówek. Spółka konsekwentnie realizuje strategię rozwoju do 2017 roku. Poczta Polska buduje konkurencyjną i rentowną Grupę Kapitałową pocztowo-finansowo-logistyczną oraz chce osiągnąć trwałą rentowność. Celem jest także poprawa, jakości usług i obsługi klientów poprzez proponowanie im m.in. nowoczesnych produktów bankowo – ubezpieczeniowych oraz logistycznych w otwartych i przyjaznych placówkach.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów