Coraz więcej restauracji oferuje jedzenie na wynos i coraz więcej ich klientów posługuje się aplikacjami mobilnymi do zamawiania posiłków. Przyczynia się do tego popularyzacja smartfonów i ich jeszcze bardziej rozwiniętych aplikacji. Z raportu POLSKA.JEST.MOBI[1] przeprowadzonego przez TNS Polska wynika, że 58% telefonów używanych w Polsce to smartfony, a wśród osób pomiędzy 20 a 29 rokiem życia korzysta z nich 88% osób. To właśnie młode osoby najczęściej decydują się na wykorzystywanie aplikacji mobilnych do zamawiania posiłków.
Według danych z raportu „PizzaPortal 2014”, PizzaPortal.pl - największy w Polsce serwis służący do zamawiania jedzenia online - odnotował 250% wzrost pobrań aplikacji w stosunku do ubiegłego roku. Na te wyniki ma wpływ właśnie rozwój nowych technologii. Oszczędność czasu i wygoda obsługi aplikacji zachęcają do korzystania z takich właśnie serwisów jak PizzaPortal.pl.

Dawniej tradycyjne zamówienia telefoniczne dotyczyły jedynie pizzy. Później szefowie restauracji z innymi daniami także przekonali się, że dowożenie posiłków zwiększa dochody. Obecnie sytuacja wygląda znacznie inaczej. Wymagania Klientów zmieniają się i zauważają to właściciele lokali gastronomicznych. Dowodem na to jest fakt, że nawiązaliśmy współpracę z ponad 2000 restauracjami z 400 miast w całej Polsce – oferujemy szeroki wybór kuchni z całego świata. Możliwość płatności online oraz proste i szybkie dokonywanie zamówień zachęcają użytkowników aplikacji mobilnych do korzystania z naszego portalu – mówi Lech Kaniuk, Dyrektor Generalny, PizzaPortal.pl.
Wszystkie restauracje na swoich stronach internetowych zapewniają, że ich jedzenie jest smaczne, a dostawa przebiega sprawnie i szybko. Jednak nie zawsze ma to odzwierciedlenie w rzeczywistości. W przypadku PizzaPortal.pl użytkownicy zanim wybierają lokal i złożą zamówienie, widzą ocenę restauracji, która została wystawiona przez inne osoby zamawiające jedzenie za pomocą aplikacji mobilnych. Na tę ocenę składają się opinie dotyczące jakości jedzenia i dostawy. Daje to gwarancję, że w miejscu ocenionym na pięć gwiazdek dania są rzeczywiście pyszne, a dostawa przebiega zgodnie z oczekiwaniami Klientów.

[1] http://www.tnsglobal.pl/coslychac/files/2015/05/POLSKA_JEST_MOBI_2015.pdf











