Nowe trendy na polskim rynku HoReCa

Specjaliści w branży hotelowo-restauracyjnej wyraźnie mówią o przemianie trendów konsumpcyjnych. Coraz liczniejsi odbiorcy wykazują zainteresowanie jakościowymi i oryginalnymi produktami, w tym jagnięciną i sezonowaną wołowiną.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Smakosze, turyści, dyplomaci

Klientela hoteli i restauracji prezentuje szerokie spektrum gustów i preferencji, a goście coraz częściej sięgają po produkty premium, które choć są droższe, reprezentują jakość i oryginalność. Tendencja ta pierwotnie dotyczyła tylko największych polskich miast, obecnie rozciąga się już praktycznie na cały kraj, co ściśle związane jest z większą zamożnością klientów. Oprócz rodaków, rosnącą grupę konsumentów stanowią odwiedzający nasz kraj obcokrajowcy. Wizyta turystyczna czy biznesowa to otwartość na nowe propozycje, a także związany z tym budżet. Nie od dziś goście z zagranicy stanowią ulubioną klientelę hotelarzy i restauratorów. Spory odsetek klientów wyspecjalizowanych sklepów mięsnych w Warszawie i okolicach stanowią również przedstawiciele świata dyplomatycznego krajów muzułmańskich wraz ze swoimi rodzinami. Nierzadko też w obliczu organizacji konferencji czy spodziewanej dużej grupy gości, hotele zamawiają spore ilości wyszukanych gatunków mięs, które stanowią podstawę wykwintnego bankietu.

Otrzymujemy coraz więcej zapytań o jakościową ofertę z naszego sklepu – mówi Cemre Yatur, współwłaściciel wyspecjalizowanego sklepu mięsnego Harbi Meat. Póki co, w realizowanych zamówieniach przeważa drób i mięso mielone, ale klienci częściej dopytują o baraninę i jagnięcinę, a nawet o sezonowaną wołowinę.

Dużą popularnością cieszy się również oferta specjalna, jaką jest wstępnie doprawione mięso, które po szybkiej obróbce cieplnej gotowe jest do spożycia. Na miejscu przygotowujemy mięso, kroimy je i porcjujemy. Używamy mieszanki blisko 20 oryginalnych bliskowschodnich przypraw, receptura pozostaje jednak ściśle chroniona – dodaje Cemre Yatur.

Odbiorcy szukają jakości

Ostatnie lata przynoszą zmianę tendencji na rynku spożywczym, a krajowi konsumenci są coraz bardziej otwarci na jakościowe gatunki mięsa, m.in. wołowinę, jagnięcinę i baraninę, które stanowią bazę do wielu wyszukanych i bardzo zdrowych dań.

Przeznaczona na steki wołowina powinna być poddana ścisłej selekcji oraz sezonowaniu na mokro i sucho. Mięso tego rodzaju opatrzone jest specjalną tabliczką znamionową, na której wypisana jest data dostawy z ubojni. Produkt osiąga idealne właściwości między 50 a 90 dniami leżakowania. Dania przygotowywane z tak spreparowanego mięsa stanowią element oferty restauracji i hoteli z segmentu premium.

Rynek drobiowy to ciągła przewaga kurcząt, jednak na rynku konsumenckim stale obserwujemy wzrost w segmencie obejmującym gęsi, indyki i fermowe kaczki. Dostawcy i pośrednicy zgodnie potwierdzają przemianę zamówieniowego portfolio.

Baranina i jagnięcina to regionalnie popularne mięso, świetnie nadające się do pieczenia i na grilla. Z hodowli baranów słynie Podhale i tereny podkarpackie, jednak próby wypasu podejmowane są też w innych częściach Polski, co wiąże się bezpośrednio z rosnącym popytem na tę pozycję kulinarną.

Jednym z najzdrowszych gatunków mięsa jest pochodząca od kilkumiesięcznych cieląt cielęcina. Ten wyszukany produkt nie jest powszechny w krajowej ofercie sprzedażowej, jednak wyspecjalizowane sklepy mięsne powinny mieć go w swoim asortymencie.

Coraz większą popularność w kraju zyskuje również indyk, który jest mięsem chudym i wysokobiałkowym, zalecanym przy niskotłuszczowej diecie.

Zmiana trendów w branży HoReCa jest potwierdzonym rynkowo faktem. Specjaliści obserwują tendencję polegającą na większym zainteresowaniu odbiorców jakościowymi, starannie wyselekcjonowanymi produktami mięsnymi, takimi jak m.in. cielęcina, jagnięcina i sezonowana wołowina. Wiąże się to ściśle z przemianą nastrojów konsumenckich, poprawą zamożności społeczeństwa oraz większą liczbą turystów odwiedzających Polskę.

***

Harbi Meat to produkcja, ale też sprzedaż hurtowa i dystrybucja mięsa halal dla odbiorców na terenie Warszawy, a także ceniony przez Klientów sklep mięsny online. Klientami sieci dystrybucyjnej są restauracje, lokale gastronomiczne i sklepy detaliczne. Harbi Meat oferuje najwyższej klasy mięso halal: zawsze świeżą i zdrową wołowinę, baraninę, cielęcinę, jagnięcinę oraz drób. Doskonali fachowcy oraz stosowanie nowoczesnych technologii i urządzeń, pozwala stale utrzymywać wysoki poziom produktów. To wszystko sprawia, że na stoły Klientów trafiają potrawy z mięsem halal najwyższej jakości. A to w każdej kuchni liczy się najbardziej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"