O 3,2 proc. wzrosły w 2012 r. globalne nakłady na reklamę

Globalne nakłady na reklamę sięgnęły w 2012 roku 557 miliardów dolarów i były o 3,2 proc. większe w porównaniu z rokiem 2011 - wynika z przygotowanego przez firmę badawczą Nielsen raportu Global AdView Pulse.

km
km
Udostępnij artykuł:

Do większego wzrostu przyczynił się dobry III kwartał, w którym globalne nakłady na reklamę zwiększyły się rok do roku o 4,3 proc. Ostatnie trzy miesiące minionego roku przyniosły spowolnienie tempa wzrostu do 2,5 proc.

W całym 2012 roku najwyższy wzrost reklamowych wydatków odnotowano w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki - o 14,6 proc., a następnie w Ameryce Łacińskiej - o 6,7 proc.

W Ameryce Północnej nakłady na reklamę zwiększyły się o 4,6 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku - o 2,8 proc. Tylko w Europie zaobserwowano spadek - o 4,2 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"