Związek Banków Polskich wyraził stanowcze oburzenie prowadzonąobecnie kampanią reklamową Spółdzielczych KasOszczędnościowo-Kredytowych, w której pojawia się stwierdzenie:"Nie wińcie nas za sytuację na rynku finansowym, nie jesteśmybankiem!". "W obecnych warunkach makroekonomicznych i przypanujących nastrojach społecznych nie powinniśmy podważać wzajemniezaufania, którego w tym trudnym czasie potrzebuje cały sektorfinansowy" - napisał w liście otwartym Krzysztof Pietraszkiewicz,prezes tej organizacji. Jednocześnie zwrócił się bezpośrednio doGrzegorza Bieleckiego, prezesa SKOK-ów, z apelem o natychmiastoweprzerwanie tej kampanii oraz zwracanie uwagi na pozytywne aspektyprzy konstruowaniu przekazów marketingowych i komunikacji zklientami."Opinia publiczna pragnie otrzymywać rzetelną informacjęnieopierająca się na fałszywych komunikatach" - zaznaczyłPietraszkiewicz, dodając, że "stosowanie czarnego PR będzie wyrazembraku profesjonalizmu i odpowiedzialności".

Przed kilkoma dniami wyrażenia swojej opinii o kampaniiSpółdzielczych Kas Oszczędnościowo-Kredytowych odmówiły KomisjaNadzoru Finansowego i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Tapierwsza instytucja uzasadniała, że SKOK-i nie podlegają jejkontroli, a druga - że reklama nie wprowadza w błądkonsumentów.











