TVP ABC z rekordowym wynikiem. Coraz lepsze wyniki Disney Junior i teleTOON+

Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w styczniu br. była stacja TVP ABC. Największym wzrostem pochwalić się mógł teleTOON+, a najwięcej stracił Nickelodeon HD - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
TVP ABC z rekordowym wynikiem. Coraz lepsze wyniki Disney Junior i teleTOON+

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat z drugiego na pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w styczniu 2018 roku awansowało TVP ABC. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem stycznia 2017 roku zwiększył się o 17,84 proc. i wyniósł 10,24 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, jest to najwyższy miesięczny udział tej stacji w historii jej nadawania. TVP ABC po raz pierwszy w historii zostało również najchętniej oglądanym kanałem wśród wszystkich stacji w Polsce w grupie 4-12.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN. Jego udział zwiększył się o 14,35 proc. do 9,48 proc.

Podium uzupełnia Polsat, który spadł z pozycji lidera. Jego udział zmalał o 15,40 proc. do 8,90 proc.

Oczko niżej znalazł się Puls 2. Kanał ten zanotował wzrost udziału o 10,65 proc. do 6,65 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci i ich rodziców.

Piąty był Nickelodeon, którego udział zmalał o 6,90 proc. do 5,53 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-kanalow-muzycznych-styczen-2018-polo-tv-eska-tv ##

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (4,82 proc. udziału; wzrost o 8,80 proc.), Disney Junior (4 proc. udziału; + 14,61 proc.) i MiniMini+ (2,81 proc. udziału; + 1,44 proc.).

Największym wzrostem, wynoszącym 63,83 proc. do 0,77 proc., pochwalić się mógł teleTOON+.

Z kolei najwięcej stracił Nickelodeon HD. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 40,15 proc. do 1,55 proc. udziału. Jak już informowaliśmy Viacom International Media Networks uruchomiła właśnie w Polsce nowy kanał dziecięcy Nicktoons, kierujący swoją ofertę programową do dzieci w wieku od 4. do 10. roku życia. Kanał zastąpił nadający od 2011 roku Nickelodeon HD.

0,24 proc. udziału zanotował edukacyjny kanał Da Vinci Learning, który w naszym kraju dostępny jest od 2007 roku, ale w panelu Nielsena znalazł się od lipca ub.r. Od początku września ub.r. zaczął emitować reklamy, a ich sprzedażą zajmuje się Polsat Media.

Warto dodać, że w top 40 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.

grafika

Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w styczniu 2017 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,37 proc. (również najwyższy wynik w historii). Zwiększył się on o 10,48 proc.

Drugi był Nickelodeon (w dół o 20,29 proc. do 0,55 proc.), a trzeci - Nick Jr (+ 2,13 proc. do 0,48 proc.).

Największy wzrost, wynoszący 33,33 proc. do 0,08 proc., także i tutaj zanotował teleTOON+. Również i w tym ujęciu najwięcej stracił Nickelodeon HD - było to 50 proc. do 0,14 proc. udziału.

grafika

 

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"