Tylko 1,82 proc. udziału wszystkich kanałów sportowych w I półroczu, spadek o 42 proc.

W zeszłym półroczu większość stacji z powodu zaprzestania transmisji imprez odnotowała duże spadki oglądalności, a najwięcej stracił TVP Sport - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Cztery miesiące temu z powodu rozwoju epidemii koronawirusa zarówno w Polsce, jak i na świecie w trybie nagłym odwołano niemal wszystkie bieżące imprezy sportowe. Wstrzymane zostały takie wydarzenia, jak m.in. PKO BP Ekstraklasa, Liga Mistrzów UEFA, Liga Europy EUFA, mecze towarzyskie reprezentacji, PŚ w skokach narciarskich i MŚ w lotach narciarskich. Organizatorzy na inny termin przenieśli również duże imprezy, które miały się odbyć za parę miesięcy - m.in. Euro 2020, czy Letnie Igrzyska Olimpijskie 2020. Odwołanie imprez sportowych natychmiast wpłynęło na ogromny spadek oglądalności kanałów sportowych, które niemal z dnia na dzień zostały zmuszone do zaprzestania transmisji na żywo. Wznawianie niektórych wydarzeń sportowych (m.in. lig piłkarskich) rozpoczęło się w maju.

Udział TVP Sport w pierwszym półroczu 2020 roku wyniósł 0,55 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik zmniejszył się o 55,21 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Drugi był Eurosport 1, którego udział zmalał o 40,07 proc. do poziomu 0,35 proc.

Podium uzupełnia Polsat Sport. Wynik stacji w pierwszym półroczu br. wyniósł 0,27 proc. Zmniejszył się o 37,30 proc.

15. pozycję, z udziałem wynoszącym 0,01 proc. (po wzroście o 100 proc. - jedynym w zestawieniu), zajął Fightklub. Przed rokiem kanał był ostatni.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-kanaly-muzyczne-i-polrocze-2020-polo-tv-liderem,7170509315376769a ##

Sumaryczny rynkowy udział wszystkich stacji sportowych na polskim rynku (monitorowanych przez Nielsen Audience Measurement) w ostatnim miesiącu wyniósł 1,82 proc. Względem pierwszego półrocza 2019 roku strata wyniosła 41,73 proc.

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce w pierwszym półroczu br. również zajął TVP Sport, którego udział wyniósł 0,47 proc., po spadku o 56,96 proc.

Drugie miejsce zajął Eurosport 1 (0,20 proc.; - 30,82 proc.), a trzeci był Eleven Sport 1 (0,14 proc.; - 43,72 proc.).

Łączny SHR% wszystkich stacji wyniósł 1,41 proc. (spadek o 44,85 proc.).

grafika

W czerwcu 2020 roku pozycję bezkonkurencyjnego lidera oglądalności wśród kanałów sportowych w obu grupach wiekowych zajął TVP Sport. W 4+ jego udział zmniejszył się o 78,28 proc. do 0,44 proc., a w 16-49 - o 76,64 proc. do 0,44 proc.

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"