W okresie od 11 do 29 stycznia 2017 roku we Francji odbywają się Mistrzostwa Świata w piłce ręcznej mężczyzn 2017. Reprezentacja Polski już zakończyła swój udział w sportowej imprezie, zajmując w niej 17. miejsce. Transmisje meczów można śledzić w TVP Sport i na sport.tvp.pl, a spotkania polskich piłkarzy pokazywały również TVP1, TVP2 i TVP3 (Dwójka pokazała pięć spotkań z fazy grupowej, a TVP3 i Jedynka - po jednym meczu z walki o 17. miejsce).
Średnia widownia sześciu spotkań pokazanych w Dwójce i Jedynce wyniosła 1,69 mln osób. Przełożyło się to na 11,93 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 11,84 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 12,35 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością cieszył się mecz Polaków z Rosją, który na antenie TVP2 oglądało 2,31 mln widzów w 4+ (15,28 proc. udziału).
Na drugim miejscu znalazł się pojedynek z Norwegią - widownia na poziomie 2,28 mln osób, a na trzecim - z Japonią (1,49 mln). Oba spotkania również pokazała Dwójka.
Wpływy reklamowe wokół emisji sześciu analizowanych meczów wyniosły 5,04 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w grudniu ub.r. wyniósł 10,95 proc., a Dwójki - 8,53 proc.











