W minionym tygodniu, tj. w okresie od 5 do 11 marca 2018 roku, najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego wtorkowy odcinek oglądało 6,08 mln widzów, co przełożyło się na 37,45 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazła się transmisja z sobotniego drużynowego konkursu Pucharu Świata w skokach narciarskich w Oslo. Zawody te śledziło średnio 4,76 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 36,30 proc. udziału.
Podium uzupełnia medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 7 marca miał 4,21 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 25,76 proc.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 3 marca na antenie tej stacji obejrzało 3,35 mln widzów (22,87 proc. udziału). Była to siódma topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 3,27 mln widzów (emisja 10 marca; 8. pozycja). 2,97 mln oglądających miał pokazany tego samego dnia „Teleexpress” TVP1 (11. pozycja).
Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się drugi odcinek nowej edycji „Tańca z gwiazdami” (3,05 mln widzów; emisja 9 marca w Polsacie; 10. pozycja w zestawieniu).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 2,01 mln osób, co dało Dwójce 32,62 proc. udziału.
Drugie miejsce należało do kulisów tego serialu (1,56 mln widzów; 26,14 proc. udziału), a podium uzupełnia PŚ w skokach w Oslo (1,52 mln widzów; 31,64 proc. udziału).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,21 pkt. proc. do 10,90 proc.

Drugą lokatę zajęła TVP1, której udział w analizowanym okresie wyniósł 10,25 proc., po wzroście o 0,19 pkt. proc.
Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 9,77 proc., po stracie względem poprzedniego o 0,28 pkt. proc.
Czwartą lokatę zajęła TVP2 (stacja ta zanotowała spadek wynoszący 0,06 pkt. proc. do 8,55 proc. udziału).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 39,83 proc. do 39,47 proc.
Pierwszą piątkę uzupełnia TV4, który awansował z miejsca szóstego. Średni udział tej stacji wyniósł 4,49 proc. (do góry o 0,81 pkt. proc.).
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,64 pkt. proc. do 12,94 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 12,31 proc. (do góry o 0,26 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (+ 0,03 pkt. proc. do 7,23 proc.) i Jedynka (+ 0,39 pkt. proc. do 6,74 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (w dół o 0,02 pkt. proc. do 11,88 proc.), który wyprzedził TVN (- 0,50 pkt. proc. do 11,44 proc.)











