OKO.press prosi o wpłaty, aby mieć pieniądze na pensje dla dziennikarzy

Od początku stycznia zespół OKO.press (Fundacja Ośrodek Kontroli Obywatelskiej OKO) zachęca do regularnego wspierania pracy dziennikarzy i dziennikarek serwisu.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
OKO.press prosi o wpłaty, aby mieć pieniądze na pensje dla dziennikarzy

Choć wszystkie treści na portalu są dostępne bezpłatnie, OKO.press utrzymuje się głównie dzięki dobrowolnym wpłatom, w myśl zasady „Każdy wpłaca ile może, by czytać mogli wszyscy”. Nowa kampania informacyjna portalu zwraca uwagę na jeszcze jeden aspekt funkcjonowania medium: niezależność - od biznesu, reklamodawców i polityków. OKO.press podkreśla, że chce być zależne tylko od swoich czytelników i czytelniczek, którzy wspierają je finansowo dlatego, że doceniają jakość publikowanych treści”.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/crowdfunding-w-czasach-kryzysu-marcin-meller-tomasz-sekielski-aleksandra-kaczkowska,7169726421768321a ##

Akcji towarzyszy kampania reklamowa, w której udział wzięli Piotr Pacewicz (redaktor naczelny), Magdalena Chrzczonowicz (wicenaczelna) oraz Agata Kowalska (autorka podcastu „Powiększenie”). W przygotowanych materiałach wideo dziennikarze zwracają uwagę na fakt, że OKO.press nie publikuje materiałów sponsorowanych, nie zamieszcza reklam, nie pozwala też by na kształt treści wpływały jakiekolwiek osoby z zewnątrz – a zwłaszcza politycy. Podkreślają tym samym, że wszystko zależy od odbiorców portalu.

„Startująca 3 stycznia kampania to okazja, żeby przypomnieć naszym Czytelnikom i Czytelniczkom, że podstawą naszej pracy i naszym głównym źródłem utrzymania są płatności cykliczne. To dzięki regularnemu wsparciu możemy mieć stabilny budżet, planować przyszłość i wydatki. To dla nas też sygnał, dla jak wielu osób nasze wartości są spójne z ich światopoglądem” – mówi Paweł Cybulski, menadżer ds. marketingu i fundraisingu, odpowiedzialny za nową kampanię portalu.

OKO.press to serwis wydawany przez Fundację Ośrodek Kontroli Obywatelskiej od 2016 roku, utrzymujący się dzięki dobrowolnym wpłatom czytelniczek i czytelników. Pracę zespołu wspiera co miesiąc łącznie ponad 10 tys. osób (8,5 tys. osób wspiera organizację cyklicznymi, comiesięcznymi wpłatami). Fundacja prowadzi też coroczną zbiórkę środków z 1 proc. podatku – w 2022 roku 10 tys. podatników i podatniczek przekazało portalowi ponad 1,5 mln zł. W listopadzie ub.r. OKO.press zaprezentowało nową odsłonę serwisu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu