Omnicom coraz bliżej przejęcia IPG. Co dalej z DDB Warszawa?

Omnicom finalizuje przejęcie Interpublic Group za 13,5 mld dol., co otwiera drogę do radykalnej konsolidacji globalnych sieci agencji kreatywnych. Spekuluje się m.in. o wygaszaniu marki DDB – zmiany w tej prognozie miałyby objąć także Polskę. Co dalej z DDB Warszawa po fuzji? Jej dyrektor zarządzający, Szymon Gutkowski, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl ujawnia kluczowe scenariusze.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Omnicom coraz bliżej przejęcia IPG. Co dalej z DDB Warszawa?
Szymon Gutkowski

Omnicom finalizuje przejęcie Interpublic Group za 13,5 mld dol. Właśnie otrzymał zgodę Komisji Europejskiej na tę transakcję.


Jak podaje Marketing Interactive, na rynku nasilają się sygnały, że sieć reklamowa DDB może zostać wygaszona w ramach konsolidacji marek kreatywnych.

W Polsce do sieci DDB należy agencja DDB Warszawa. O jej przyszłość na polskim rynku zapytaliśmy Szymona Gutkowskiego, jej dyrektora zarządzającego.

– Nie możemy potwierdzić informacji dotyczących ewentualnej zmiany nazw agencji w połączonym portfelu holdingów Omnicom i IPG, ponieważ te decyzje jeszcze nie zapadły – podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Dodaje, że jest naturalne, że integracja dwóch holdingów pociąga za sobą konieczność uproszczenia globalnych struktur. – Tego właśnie oczekują giełdy. Więc jakieś zmiany są możliwe – mówi.

DDB Warszawa reprezentuje OAG w Polsce

Agencja DDB Warszawa jest dziś spółką reprezentującą cały Omnicom Advertising Group (OAG) w Polsce, w tym marki globalne: DDB, TBWA i BBDO. Obecnie marka BBDO nie jest w Polsce aktywna. Z kolei TBWA w Polsce obsługuje m.in. Philipsa.

Natomiast Interpublic nie ma już udziałów w polskich oddziałach swoich agencji reklamowych. W Polsce są jedynie agencje stowarzyszone z Interpublic. To: McCann Polska, MullenLowe Warsaw oraz FCB - wszystkie nie są kapitałowo powiązane z Omnicomem.

– Jeśli dojdzie do połączenia Omnicomu i Interpublic, pozycja DDB Warszawa sp. z o. o. się istotnie wzmocni, ponieważ będziemy reprezentować w Polsce, w obszarze komunikacji reklamowej, cały połączony globalny holding. Nasze biuro należy do największych i najsilniejszych biur Omnicom w Europie – podkreśla Szymon Gutkowski.

Możliwa zmiana nazwy

Oznacza to, że agencja będzie funkcjonować jak dotychczas. Może jednak zmienić nazwę. Jeśli doszłoby to zmiany, scenariuszy jest kilka, w tym zmiana nazwy na BBDO lub na TBWA. Działalność BBDO od pewnego czasu jest w jednak w Polsce wygaszona. Z kolei TBWA to marka silna na rynku amerykańskim, a z racji tego, że obsługuje tam markę Apple, mało prawdopodobne, by Omnicom miał właśnie jej zmieniać nazwę.

Jak się dowiedzieliśmy, jest jednak sporo argumentów za tym, by nazwa DDB Warszawa dla nazwy polskiej agencji została zachowana. Agencja spełnia bowiem cztery główne i niezwykle istotne warunki: dobre wyniki finansowe, zadowolenie pracowników, zadowolenie klientów oraz bardzo dobre wyniki merytoryczne (poparte nagrodami).

Warto dodać, że DDB Warszawa już od wielu tygodni jest operacyjnie przygotowywana do procesu przejęcia w ramach fuzji Omnicomu z IPG. Pracownicy agencji mają już także w domenie swoich adresów e-mail omc.com.

Co dalej z agencjami mediowymi?

Omnicom i IPG mają w Polsce także agencje mediowe. Do Omnicomu należą: OMD, PHD i Hearts&Science. W IPG są z kolei m.in. Initiative, UM i MullenLowe Media (ta ostatnia jako agencja zrzeszona).

Zarówno Jakub Bierzyński, CEO OMD Polska, jak i Monika Bronowska, CEO IPG Mediabrands na Polskę i region CEE odmówili nam odpowiedzi na pytania dotyczące dalszych losów polskich oddziałów zarządzanych przez nich agencji. Poinformowali, że nie są do tego upoważnieni na obecnym etapie.

Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że to Monika Bronowska ma objąć na polskim rynku rolę szefowej odpowiedzialnej za te wszystkie agencje mediowe w nowej strukturze, która powstanie po połączeniu Omnicomu i IPG. Też ją o to zapytaliśmy. Odmawiając odpowiedzi nie zaprzeczyła tym informacjom.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style