Koncern Omnicom, kierowany przez Johna Wrena, wprowadzi strukturę opartą na siedmiu głównych dywizjach. Część kreatywna Omnicom Advertising pozostaje pod kierownictwem Troya Ruhanena. Sieci globalne to TBWA, BBDO i McCann. FCB trafi pod BBDO, a DDB i MullenLowe pod TBWA.
Te trzy brandy przestaną funkcjonować jako odrębne marki. W Polsce DDB Warszawa stanie się regionalnym hubem Omnicom Advertising Group.
W obszarze mediów w skład Omnicom Media (zmiana nazwy z Omnicom Media Group), z Florianem Adamskim, będą wchodzić agencje OMD, PHD, Hearts & Science oraz dotychczasowe agencje IPG: Mediahub, Initiative i UM. Według koncernu tworzy to największą organizację mediową na świecie pod względem skali biznesu.
Globalni dyrektorzy sześciu agencji mediowych zachowali stanowiska i zostali przemianowani na globalnych prezesów marek.

Zostaje sześć sieci agencji mediowych
W sprawie decyzji o utrzymaniu sześciu sieci agencji mediowych, rzecznik Omnicom powiedział: "Daje to naszym klientom szereg możliwości wyboru w zakresie podejść i skali agencji, dając im elastyczność w projektowaniu rozwiązań, które najlepiej sprawdzają się w ich firmach. Jako wiodąca na świecie globalna sieć zarządzania mediami, zdajemy sobie sprawę, że klienci z różnych branż, pionów i klastrów inwestycyjnych mają bardzo różne potrzeby, które muszą zostać zaspokojone."
Na swoich stanowiskach w Omnicom Media pozostaną regionalni dyrektorzy generalni z Omnicom Media Group: Ralph Pardo (Ameryka Północna), Dan Clays (EMEA), Tony Harradine (APAC) i Julian Porras (LATAM).
Duncan Painter pokieruje Flywheel Commerce Network i OmniPlus. Produkcja Omnicom połączy się z Craft (IPG), a na czele pozostaje Sergio Lopez.

Omnicom Health poprowadzi Dana Maiman z IPG Health, raportując do Michaela Larsona (CEO Omnicom Diversified Agency Services). Wszyscy klienci mają otrzymać dedykowanych liderów sukcesu, odpowiedzialnych za dobór narzędzi i kompetencji. Funkcje te spinać będą Jacki Kelly (chief client and business officer) oraz Andrea Lennon (chief client experience officer).
Redukcja dublujących się stanowisk
Szef Omnicomu John Wren szacuje, że globalnie zlikwidowanych zostanie ok. 4 tys. etatów. To uzupełnia wcześniejsze redukcje: 3,2 tys. ról w IPG w tym roku i 3 tys. w Omnicom po ogłoszeniu transakcji jesienią ub.r. Łącznie cięcia mają objąć ok. 10 tys. stanowisk, czyli ok. 8 proc. skonsolidowanego stanu zatrudnienia w 2024 r. Cięcia dotyczą głównie dublujących się ról i warstw zarządzania.
Wren podkreślił, że powiadomienia mają trafić do pracowników szybko, aby ograniczyć niepewność. Ruhanen wskazał, że redukcje rozpoczęły się 1 października. Adamski zaznaczył, że nie jest to sedno akwizycji. – To nie jest o likwidowaniu miejsc pracy. Chodzi o zbudowanie firmy na przyszłość – powiedział.

Kluczową zapowiedzią jest OmniPlus – kolejna wersja platformy Omni oparta na Real ID Acxiomu i infrastrukturze commerce Flywheel. Painter zapowiedział oficjalną premierę na CES 2026 i pilotaż u dziesięciu największych klientów w pierwszym kwartale przyszłego roku. Luke Taylor pozostaje przy Omnicom Precision Marketing, a Chris Foster nadzoruje Omnicom Public Relations.
Skalowanie zakupów mediowych ma dać przewagę przy negocjacjach. Wspólne rozliczenia obu grup sięgają 73,4 mld dol. Adamski dodał, że media principal to "niewielka część" całości, ale ważny, nowoczesny wehikuł wartości.
Paolo Yuvienco ocenił zintegrowany zbiór danych jako "najbardziej elitarny po stronie kupującej" i już spięty z narzędziami agentic AI. Wren i Ruhanen wskazali, że utrzymane zostaną liczne butiki kreatywne, a pracownicy w tym tygodniu dostaną informacje o liniach raportowania.











