Zdecydowanym liderem pod względem zasięgu w polskim internecie niezmiennie jest Google, którego serwisy w czerwcu br. odwiedziło 20,29 mln użytkowników (real users), o 154 tys. więcej niż miesiąc wcześniej i aż o 2,26 mln więcej niż w czerwcu ub.r. - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius. Tym samym Google osiągnął kolejny rekordowy wynik, po tym jak w maju br. pierwszy raz przekroczył poziom 20 mln użytkowników.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/serwisy-google-w-polsce-mapy-przed-tlumaczem-google-i-gmailem-w-dol-docs-i-picasa ##
Kolejne dwa miejsca zajmują globalne serwisy społecznościowe Facebook i YouTube. Pierwszy w skali miesiąca zyskał 285,8 tys. polskich użytkowników, a w skali roku - 2,6 mln, natomiast drugi - odpowiednio 243,4 tys. i 2,22 mln.
Na kolejnych pozycjach niezmiennie plasują się Allegro z GG oraz czterej wydawcy największych portali horyzontalnych. Pierwszą dziesiątkę uzupełnia Wikipedia oraz Grupa Polskapresse - Media Regionalne.

Jeśli chodzi o polskie portale objęte audytem site centric, to Grupa Allegro - GG w skali miesiąca zyskała 593,6 tys. użytkowników, ale w skali roku prawie tylu samo ich straciła - dokładnie 593,1 tys.
Dwaj najwięksi wydawcy portali z treściami: Grupa Onet - RASP i Grupa Wirtualna Polska w maju dokonali akwizycji. Onet i RASP po przejęciu Skąpca i Opineo (więcej na ten temat) zyskała w skali miesiąca 318,2 tys. użytkowników, a Grupa WP jeszcze bez ruchu ze Sportowefakty.pl (więcej o tym przejęciu) - 309,4 tys. Przed rokiem strony Onetu i RASP były klasyfikowane osobno, tak samo jak witryny Wirtualnej Polski i Grupy o2.

Grupa Gazeta.pl zanotowała o 319,3 tys. odwiedzających więcej niż miesiąc wcześniej i o 873,7 tys. więcej niż rok wcześniej, a Grupa Interia.pl - odpowiednio o 435,5 tys. i 592,8 tys. więcej.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/onet-liderem-portali-wp-i-o2-przyciagaja-na-najdluzej-w-dol-interia-raport ##

Jeśli chodzi o konkretne serwisy, to Google.pl w skali miesiąca zyskało 50,3 tys. polskich użytkowników, a w skali roku - 2,36 mln, natomiast Google.com - odpowiednio 421,1 tys. i 2,22 mln. Wzrosty Facebooka i YouTube analizowaliśmy przy pierwszej tabelce.
Czołowe polskie portale też zyskały, ale zwłaszcza w skali roku - znacznie mniej. Onet miał o 174,7 tys. więcej użytkowników niż w maju br. i o 501,3 tys. więcej niż w czerwcu ub.r., Allegro.pl - o 443,3 tys. i 275,2 tys. więcej, a WP.pl - o 223,8 tys. i 84,4 tys. więcej.

Pozostałe wyniki (liczba odsłon, dane aplikacji) na drugiej podstronie
Jeśli chodzi o liczbę krajowych odsłon, to Grupa WP zanotowała w skali miesiąca wzrost aż o 1,21 mld, do 3,97 mld (to 44 proc. w górę), dzięki czemu wyprzedziła Grupę Allegro - GG, na której stronach wykonano w czerwcu br. 3,49 mld krajowych odsłon, o 74,5 mln mniej niż miesiąc wcześniej i o 81,4 mln mniej niż rok wcześniej.
Spadki liczby krajowych odsłon w porównaniu z majem br. zanotowały też serwisy Onetu i RASP (o 155,6 mln), Interii (o 19,4 mln) i Gazeta.pl (o 6,7 mln). Przy czym w skali roku strony Interii straciły 33,9 mln odsłon, a witryny Gazeta.pl zyskały 55,7 mln.

Windows Media Player zanotował o 267,8 tys. uruchomionych aplikacji więcej niż rok wcześniej, a Skype - o 496,7 tys.
Za to komunikator GG stracił w skali roku aż 2,7 mln uruchomionych aplikacji

Liczebność próby: N=12 783. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.











