Onet i WP.pl informacyjnymi liderami portali, Interia.pl bliżej Gazeta.pl

Wśród czołowych portali horyzontalnych zdecydowanie najpopularniejsze sekcje informacyjno-publicystyczne niezmiennie mają Onet.pl i WP.pl. Witryny w większości statystyk osiągnęły wzrosty, a spadek liczby użytkowników Gazeta.pl wynika głównie z zakończenia współpracy z portalem MSN.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W grudniu ub.r. dział informacyjno-publicystyczny Onetu (tak jak pozostałe analizowane sekcje zawierający wiadomości i komentarze o bieżących wydarzeniach politycznych i społecznych z kraju i zagranicy) odwiedziło 6,45 mln internautów (real users), którzy wykonali w nim 275,5 mln odsłon (w tym 44,4 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał ze stron średnio przez 51 minut i 57 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Sekcja wyprzedzała analogiczny dział WP.pl we wszystkich tych statystykach oprócz liczby krajowych odsłon mobilnych (tych miała o 2,84 mln mniej) - zanotowała o 229,8 tys. użytkowników i 68,74 mln odsłon więcej oraz o 15:08 minuty dłuższy średni czas korzystania.

Dział informacyjno-publicystyczny Gazeta.pl miał o jedną trzecią niższą odwiedzalność od sekcji Onetu i WP.pl. Przy 4,15 mln użytkowników zanotował 165,3 mln odsłon (średnio 39,8 odsłony na odwiedzającego, podczas gdy w przypadku Onetu ten wskaźnik wyniósł 42,7, a dla WP.pl - 33,2) oraz 32:36 minuty przypadającej na każdego użytkownika.

Zestawienie zamyka sekcja Interii z 2,52 mln użytkowników, 64,83 mln odsłon i 24:52 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-grudniu-2014-roku ##

W skali roku dział informacyjno-publicystyczny Onetu zyskał 284,2 tys. użytkowników i 3,32 mln odsłon (to wzrosty o 4,6 i 1,2 proc.), natomiast średni czas spędzany przez odwiedzającego zmalał o 18 sekund (czyli o 0,6 proc.).

Sekcja WP.pl przy 61,2 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej (1 proc. w górę) zanotował o 13,76 mln odsłon mniej (6,2 proc. w dół) i o 8:15 minuty dłuższy przeciętny czas korzystania (28,9 proc. w górę).

Liczba użytkowników działu informacyjnego Gazeta.pl skurczyła się aż o 814,3 tys. (czyli o 16,4 proc.), co wynika przede wszystkim z zakończenia we wrześniu ub.r. współpracy z należącym do Microsoftu serwisem MSN (więcej na ten temat), wcześniej działającym pod adresem MetroMSN.gazeta.pl. Jednocześnie sekcja zanotowała o 7,71 mln odsłon i 5:50 minuty średniego czasu korzystania więcej (to wzrosty o 4,9 i 21,8 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/strony-glowne-wp-pl-wyprzedzila-onet-interia-przed-o2-pl-i-gazeta-pl ##

Z kolei dział Interii zyskał w skali roku 51 tys. użytkowników, 13,03 mln odsłon i 6:35 minuty przypadające na każdego użytkownika (co oznacza wzrosty o 2,1, 25,2 i 36 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online