W maju br. Onet.pl odwiedziło 13,59 mln internautów (real users), którzy wykonali w nim 2,71 mld odsłon, w tym 72,4 mln krajowych odsłon mobilnych - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Onet jest liderem wśród portali internetowych jeśli chodzi o każdy z tych wskaźników. Druga w zestawieniu WP.pl miała o 2,06 mln użytkowników, 782,2 mln odsłon i 54,9 mln krajowych odsłon mobilnych mniej. Procentowo największa różnica jest pod względem liczby odsłon - Onet zanotował ich o 40,5 proc. więcej niż WP.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wirtualna-polska-juz-z-nowym-logo-i-strona-glowna ##
Jednak na WP.pl przeciętny użytkownik spędził w maju 5 godzin i 28:32 minuty, o 37:25 minuty więcej niż w przypadku Onetu. Wyższy wynik niż Onet zanotowało również o2.pl - 5 godzin i 20:01 minuty.

Gazeta.pl, Interia.pl i o2.pl w sumie zanotowały 1,51 mld odsłon, czyli mniej niż WP.pl czy Onet.pl. Zdecydowanie najniższy czas przypadający na przeciętnego użytkownika - 57:41 minuty - zanotowała Gazeta.pl.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/interia-z-nowym-logo-juz-bez-tarczy-i-pl ##
Onet.pl w skali roku zyskał 365,2 tys. użytkowników i 266,5 mln odsłon (to wzrosty o 2,8 i 10,9 proc.), natomiast średni czas przypadający na użytkownika wydłużył się o 7:55 minuty (2,8 proc. w górę).
WP.pl zanotowała nieznaczne zmiany: 41,5 tys. użytkowników mniej (0,3 proc. w dół), 94,3 tys. odsłon więcej (5,1 proc. w górę) i o 2:11 minuty dłuższy czas na przeciętnego użytkownika (0,7 proc. w górę).
Gazeta.pl miała o 625,5 tys. użytkowników i 47,4 mln odsłon więcej niż rok wcześniej (to wzrosty o 6,6 i 10,8 proc.), natomiast czas spędzany przez przeciętnego użytkownika zmalał o 3:12 minuty (5,2 proc. w dół).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-maju-2014-roku ##
Za to Interia.pl straciła w skali roku 355,5 tys. użytkowników i 15,8 mln odsłon (4,6 i 2,1 proc. w dół), przy minimalnym wzroście średniego czasu na użytkownika - o 1:17 minuty, czyli 0,6 proc.
o2.pl miało minimalnie mniej użytkowników (o 16 tys., czyli o 0,5 proc.) i 20,6 mln odsłon więcej (7,7 proc. w górę). Natomiast czas przypadający na przeciętnego użytkownika wydłużył się prawie trzykrotnie.
Onet.pl od kwietnia ub.r. miał miesięcznie 13,2-13,6 mln użytkowników, z rekordowym wynikiem w listopadzie ub.r. Od stycznia do marca br. portal notował po ponad 2,8 mld odsłon, za to w kwietniu br. - tylko 2,34 mld.
W I kwartale br. Onet przyciągał użytkowników średnio na ponad 5 godzin (z rekordowymi 5 godzinami i 34:30 minutami w styczniu), natomiast w sierpniu ub.r. i kwietniu br. - tylko nieco ponad 4,5 godziny.

Na drugiej podstronie analiza wyników pozostałych portali w 2013 i 2014 roku
WP.pl odwiedza miesięcznie 11,5-11,9 mln internautów. Poziom 11,9 mln portal użytkowników przekroczył w listopadzie ub.r. i marcu br., a najsłabszy wynik, poza pierwszym kwartałem ub.r., zanotował w maju br.
W styczniu i marcu br. na WP.pl wykonano po ponad 2 mld odsłon (rekordowe 2,15 mld w styczniu), a od lipca do września ub.r. i w kwietniu br. - poniżej 1,8 mld.
Przeciętny użytkownik portalu w styczniu i marcu br. korzystał z niego przez 5 godzin i 49 minut, natomiast w sierpniu ub.r. - tylko 4 godziny i 51 minut.
Gazeta.pl 10 mln internautów po raz pierwszy przyciągnęła w październiku ub.r., natomiast w styczniu br. zanotowała rekordowe jak dotąd 10,33 mln użytkowników. W styczniu na portalu wykonano też najwięcej odsłon - 534,6 mln, podczas gdy w maju i czerwcu ub.r. - poniżej 440 mln.

W styczniu br. przeciętny użytkownik korzystał z Gazeta.pl przez 64:27 minuty, a w kwietniu - tylko przez 55:30 minuty.
Interię rekordowe 7,6-7,7 mln internautów odwiedzało od kwietnia do czerwca ub.r., natomiast od lutego do kwietnia br. było to tylko ok. 7 mln. Jeśli chodzi o liczbę odsłon, to w późniejszym okresie portal nie zbliżył się do wyników z I kwartału ub.r., gdy notował ich nawet ponad 900 mln.
W marcu przeciętny użytkownik korzystał z Interii przez prawie cztery godziny, za to w lipcu i sierpniu ub.r. - przez 3:15-3:20 godziny.
o2.pl rekordowe 4,1 mln internautów odwiedziło w październiku i listopadzie ub.r., natomiast od stycznia do kwietnia br. liczba użytkowników portalu zmalała z 4,08 do 3,4 mln. W styczniu br. portal zanotował największą liczbę odsłon - 307,9 mln, przekraczając poziom 300 mln po raz pierwszy od marca ub.r.

Z kolei czas przypadający na przeciętnego użytkownika od kwietnia ub.r. do marca br. wynosił 1:24-1:53 godziny, by w kwietniu br. podskoczyć do 4 godzin i 32 minuty, a w maju wynosić 5 godzin i 20 minut.











