Onet liderem portali, WP i o2 przyciągają na najdłużej, w dół Interia (raport)

Wśród czołowych portali horyzontalnych Onet.pl notuje najwięcej użytkowników i odsłon, a WP.pl i o2.pl - najdłuższy średni czas korzystania przez internautów. W skali roku duże wzrosty odwiedzalności zanotowały Onet.pl i Gazeta.pl, za to spory spadek - Interia.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W maju br. Onet.pl odwiedziło 13,59 mln internautów (real users), którzy wykonali w nim 2,71 mld odsłon, w tym 72,4 mln krajowych odsłon mobilnych - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Onet jest liderem wśród portali internetowych jeśli chodzi o każdy z tych wskaźników. Druga w zestawieniu WP.pl miała o 2,06 mln użytkowników, 782,2 mln odsłon i 54,9 mln krajowych odsłon mobilnych mniej. Procentowo największa różnica jest pod względem liczby odsłon - Onet zanotował ich o 40,5 proc. więcej niż WP.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wirtualna-polska-juz-z-nowym-logo-i-strona-glowna ##

Jednak na WP.pl przeciętny użytkownik spędził w maju 5 godzin i 28:32 minuty, o 37:25 minuty więcej niż w przypadku Onetu. Wyższy wynik niż Onet zanotowało również o2.pl - 5 godzin i 20:01 minuty.

Gazeta.pl, Interia.pl i o2.pl w sumie zanotowały 1,51 mld odsłon, czyli mniej niż WP.pl czy Onet.pl. Zdecydowanie najniższy czas przypadający na przeciętnego użytkownika - 57:41 minuty - zanotowała Gazeta.pl.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/interia-z-nowym-logo-juz-bez-tarczy-i-pl ##

Onet.pl w skali roku zyskał 365,2 tys. użytkowników i 266,5 mln odsłon (to wzrosty o 2,8 i 10,9 proc.), natomiast średni czas przypadający na użytkownika wydłużył się o 7:55 minuty (2,8 proc. w górę).

WP.pl zanotowała nieznaczne zmiany: 41,5 tys. użytkowników mniej (0,3 proc. w dół), 94,3 tys. odsłon więcej (5,1 proc. w górę) i o 2:11 minuty dłuższy czas na przeciętnego użytkownika (0,7 proc. w górę).

Gazeta.pl miała o 625,5 tys. użytkowników i 47,4 mln odsłon więcej niż rok wcześniej (to wzrosty o 6,6 i 10,8 proc.), natomiast czas spędzany przez przeciętnego użytkownika zmalał o 3:12 minuty (5,2 proc. w dół).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-maju-2014-roku ##

Za to Interia.pl straciła w skali roku 355,5 tys. użytkowników i 15,8 mln odsłon (4,6 i 2,1 proc. w dół), przy minimalnym wzroście średniego czasu na użytkownika - o 1:17 minuty, czyli 0,6 proc.

o2.pl miało minimalnie mniej użytkowników (o 16 tys., czyli o 0,5 proc.) i 20,6 mln odsłon więcej (7,7 proc. w górę). Natomiast czas przypadający na przeciętnego użytkownika wydłużył się prawie trzykrotnie.

Onet.pl od kwietnia ub.r. miał miesięcznie 13,2-13,6 mln użytkowników, z rekordowym wynikiem w listopadzie ub.r. Od stycznia do marca br. portal notował po ponad 2,8 mld odsłon, za to w kwietniu br. - tylko 2,34 mld.

W I kwartale br. Onet przyciągał użytkowników średnio na ponad 5 godzin (z rekordowymi 5 godzinami i 34:30 minutami w styczniu), natomiast w sierpniu ub.r. i kwietniu br. - tylko nieco ponad 4,5 godziny.

Na drugiej podstronie analiza wyników pozostałych portali w 2013 i 2014 roku

WP.pl odwiedza miesięcznie 11,5-11,9 mln internautów. Poziom 11,9 mln portal użytkowników przekroczył w listopadzie ub.r. i marcu br., a najsłabszy wynik, poza pierwszym kwartałem ub.r., zanotował w maju br.

W styczniu i marcu br. na WP.pl wykonano po ponad 2 mld odsłon (rekordowe 2,15 mld w styczniu), a od lipca do września ub.r. i w kwietniu br. - poniżej 1,8 mld.

Przeciętny użytkownik portalu w styczniu i marcu br. korzystał z niego przez 5 godzin i 49 minut, natomiast w sierpniu ub.r. - tylko 4 godziny i 51 minut.

 

Gazeta.pl 10 mln internautów po raz pierwszy przyciągnęła w październiku ub.r., natomiast w styczniu br. zanotowała rekordowe jak dotąd 10,33 mln użytkowników. W styczniu na portalu wykonano też najwięcej odsłon - 534,6 mln, podczas gdy w maju i czerwcu ub.r. - poniżej 440 mln.

W styczniu br. przeciętny użytkownik korzystał z Gazeta.pl przez 64:27 minuty, a w kwietniu - tylko przez 55:30 minuty.

 

Interię rekordowe 7,6-7,7 mln internautów odwiedzało od kwietnia do czerwca ub.r., natomiast od lutego do kwietnia br. było to tylko ok. 7 mln. Jeśli chodzi o liczbę odsłon, to w późniejszym okresie portal nie zbliżył się do wyników z I kwartału ub.r., gdy notował ich nawet ponad 900 mln.

W marcu przeciętny użytkownik korzystał z Interii przez prawie cztery godziny, za to w lipcu i sierpniu ub.r. - przez 3:15-3:20 godziny.

 

o2.pl rekordowe 4,1 mln internautów odwiedziło w październiku i listopadzie ub.r., natomiast od stycznia do kwietnia br. liczba użytkowników portalu zmalała z 4,08 do 3,4 mln. W styczniu br. portal zanotował największą liczbę odsłon - 307,9 mln, przekraczając poziom 300 mln po raz pierwszy od marca ub.r.

Z kolei czas przypadający na przeciętnego użytkownika od kwietnia ub.r. do marca br. wynosił 1:24-1:53 godziny, by w kwietniu br. podskoczyć do 4 godzin i 32 minuty, a w maju wynosić 5 godzin i 20 minut.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące