Opony Goodyear Marathon docenione przez niezależnych ekspertów

Nowa europejska klasyfikacja potwierdza wysoką jakość opon z linii Goodyear Marathon do dalekiego transportu Warszawa, 30 maja 2012 r. – Wprowadzona niedawno nowa europejska klasyfikacja opon – w ramach etykietowania opon w UE od 1 listopada br. – potwierdza, że opony Goodyear Marathon LHS II + na oś sterującą, LHD II + na oś napędową oraz LHT II do naczep to zestaw marzeń do pojazdów ciężarowych. Zastosowanie opon Goodyear Marathon w typowym, pięcioosiowym, czterdziestotonowym zestawie może zapewnić pojazdowi znaczną oszczędność paliwa dzięki połączeniu sześciu opon kategorii A, dwóch kategorii B i czterech kategorii C, w zależności od rozmiaru opon1. Linia Goodyear Marathon otrzymała również wysoką ocenę w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni, co jest jednoznaczne z krótszą drogą hamowania podczas jazdy po śliskim podłożu. Dodatkowo opony z tej serii wyróżnia niski poziom emitowanego hałasu.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

„Linia opon Goodyear Marathon do transportu dalekiego oferuje wyróżniającą się efektywność paliwową2. Teraz, dzięki nowemu europejskiemu oznaczeniu opon, operatorzy pojazdów ciężarowych mogą w łatwy sposób porównać według tego kryterium opony różnych producentów. Warto brać również pod uwagę żywotność opon, a szczególnie przebiegi – nawet jeżeli tych informacji nie ma na etykiecie. Zestaw opon Goodyear Marathon LHS II +, LHD II + i LHT II to połączenie oferujące operatorom świetną efektywność paliwową przy bardzo dobrej przyczepności na mokrej nawierzchni i niskim poziomie hałasu" – powiedział Boris Stevanovic, Dyrektor marketingu opon do pojazdów ciężarowych Goodyear Dunlop w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Opona Goodyear Marathon LHT II do naczep jest najwyżej sklasyfikowaną oponą Goodyear do pojazdów ciężarowych w aspekcie efektywności paliwowej (kategoria A w dwóch rozmiarach3),  lecz także oponą, która otrzymała kategorię C w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni w czterech rozmiarach i charakteryzuje się niskim poziomem emitowanego hałasu. To bardzo istotne, ponieważ większość naczep ma sześć opon, które generują 50% łącznego oporu toczenia zestawu ciągnika z naczepą. Kategoria C opon LHT II w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni oznacza krótszą drogę hamowania na mokrej drodze niż w przypadku opon niższej klasy. LHT II wyróżniają się szczególnie niskim poziomem hałasu – dwa rozmiary mają na etykiecie symbol jednej fali, co oznacza głośność na poziomie 70 dB3.

Wprowadzone niedawno na rynek opony Goodyear Marathon LHS II + i LHD II + na oś sterującą i napędową zostały przetestowane przez TÜV Süd Automotive2. Wyniki pokazały, że obie opony są lepsze od produktów konkurencyjnych w teście pod względem oporów toczenia1. Jeżeli chodzi o kategorię na etykiecie, trzy rozmiary opon LHS II +4  uzyskały imponującą kategorię B w dziedzinie efektywności paliwowej i hamowania na mokrej nawierzchni, oraz wynik między 70 a 71 dB (symbol jednej lub dwóch fal na etykiecie) w zakresie hałasu. W asortymencie LHD II +, trzy rozmiary5 uzyskały kategorie C zarówno jeśli chodzi o efektywność paliwową, jak i hamowanie na mokrej nawierzchni, oraz wynik między 73 a 75 dB (dwie lub trzy fale). To doskonałe rezultaty, ponieważ są to opony typu M+S, zapewniające znakomite własności trakcyjne w każdych warunkach.

Etykietowanie opon zacznie obowiązywać w krajach Unii Europejskiej 1 listopada 2012 r. Od tej daty wszyscy nabywcy opon do pojazdów ciężarowych muszą otrzymać informacje zawarte na etykiecie, co pozwoli porównać produkty i wybrać opony najlepiej przystosowane do profilu działalności. Goodyear jest przekonany, że w większym stopniu zwróci to uwagę operatorów na znaczenie opon dla ogólnej ekonomiki spalania pojazdów ciężarowych, co przełoży się nie tylko na oszczędności w branży, lecz także pomoże ograniczyć szkodliwe emisje CO2. Oferta Goodyear Dunlop Europe obejmuje ponad 400 różnych typów opon do pojazdów użytkowych, autobusów i autokarów w przeszło 55 rozmiarach. Wielu wiodących w świecie producentów pojazdów użytkowych montuje opony Goodyear jako wyposażenie oryginalne. Są wśród nich: DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania i Volvo. Goodyear jest także dostawcą opon dla wszystkich największych producentów naczep. Dzięki ofercie Fleet First, w skład której wchodzą usługi TruckForce, ServiceLine 24h, pomoc drogowa, usługa Mobility, system internetowego zarządzania FleetOnlineSolutions oraz technologia Goodyear Retread, Goodyear może zaproponować najszerszy w branży zakres usług dedykowanych.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 53 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. Goodyear zatrudnia około 72 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

---------

1Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego uznaje opony kategorii C/C za bardzo dobre, a opony kategorii A/C – A/A i C/A – A/A za wyjątkowe opony o bardzo wysokiej jakości. 2 Testy TÜV Süd, sierpień 2011 r. (nr badania 76246887-1) i wrzesień 2011 r. (76246886-1).  Goodyear Marathon LHS II + / LHD II + / LHT II – porównano z odpowiednikami na oś sterującą, napędową i wleczoną trzech głównych konkurentów. Rozmiary to 315/70R22.5 (sterująca i napędowa) oraz 385/65R22.5 (wleczona). W zakresie oporu toczenia, opony Marathon LHS II + uzyskały wynik od 3% do 19% lepszy niż konkurencja, opony Marathon LHD II + były w jednym przypadku równorzędne z konkurencją, a w pozostałych nawet o 16% lepsze. Opony Marathon LHT II uzyskały wynik od 12% do 28% lepszy niż konkurencja.

3LHT II kategorii A w zakresie ekonomiki to: 385/55R22.5 i 435/50R19.5. Rozmiary 385/65R22.5 i 275/70R22.5 uzyskały odpowiednio B i C. Wszystkie cztery rozmiary uzyskały C w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni. Hałas zewnętrzny to jedna fala (70 dB) w przypadku dwóch rozmiarów i dwie fale (71 i 72 dB) w przypadku dwóch rozmiarów. 4Rozmiary: 295/80R22.5 HL, 315/70R22.5 HL, 315/80R22.5 HL i 355/50R22.55Rozmiary: 295/80R22.5, 315/60R22.5, 315/70R22.5

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"