Zgodnie z nową umową zawartą przez Orange Polska ze związkami zawodowymi przez najbliższe dwa lata w ramach programu odejść dobrowolnych z firmą będzie mogło się pożegnać tysiąc osób, z czego 540 w 2026 roku.
Ustalono też zasady tych odejść i wysokości odpraw oraz dodatkowych odszkodowań dla odchodzących pracowników (będą one zależały od stażu pracy w firmie). Ponadto określono zasady i kryteria doboru, jakie telekom będzie stosował wobec pracowników, którym będzie wypowiadał umowy o pracę z przyczyn niedotyczących pracowników.
Program odejść dobrowolnych jest prowadzony w firmie od wielu lat. Jego warunki firma uzgadnia z organizacjami pracowniczymi w ramach umów co dwa lata. W tej zawartej dwa lata temu określono, że ze spółką w latach 2024–2025 może rozstać się maksymalnie 1,1 tys. osób, co ma kosztować firmę ok. 130 mln zł.

Ustalono podwyżki pensji w Orange Polska
W nowej umowie określono też wysokość możliwych podwyżek wynagrodzeń zasadniczych w grupie Orange Polska: 5,5 proc. w 2026 roku i minimum 5 proc. w 2027 roku.
Ustalono też wysokość dodatkowego odszkodowania dla pracowników, którzy osiągną wiek emerytalny w ciągu najbliższych czterech lat, oraz miejsce i rolę mobilności wewnętrznej przy wsparciu programu alokacyjnego.
Ponadto nowa umowa przewiduje m.in. działania na rzecz przyjaznego środowiska pracy, wellbeingu oraz utrzymanie pakietu opieki medycznej. Orange Polska zobowiązała się też, że budżet szkoleniowy w latach 2026–2027 pozostanie na dotychczasowym poziomie.
Zarząd firmy wstępnie szacuje, że rezerwa na koszty rozwiązywania umów w ramach nowej umowy wyniesie ok. 150 mln złotych. Finalnie wyliczenie zostanie uwzględnione w wynikach czwartego kwartału 2025 r. poniżej zysku EBITDAaL.

Jak opisywaliśmy szczegółowo, na koniec września 2025 roku zatrudnienie w grupie kapitałowej Orange Polska wynosiło 8 190 etatów, co wobec 8 613 rok wcześniej oznacza spadek o 4,9 proc.
W trzecim kwartale 2025 roku grupa Orange Polska przy wzroście przychodów o 7,2 proc. do 3,33 mld zł zarobiła na czysto 228 mln zł, o 10 proc. mniej niż przed rokiem, m.in. wskutek wyższego zadłużenia. Telekom zyskał klientów we wszystkich kategoriach usług. Średnie opłaty za pakiety konwergentne wzrosły o 3,6 proc., a za internet stacjonarny – o 4,1 proc.











