Zapytanie o informację to pierwszy etap, w którym dojdzie do preselekcji agencji, które się zgłoszą i wtedy zapadną decyzje co do dalszego postępowania. Orlen na podstawie odpowiedzi agencji reklamowych i domów mediowych chce zebrać informacje z rynku i na tej podstawie doprecyzować zapytanie ofertowe.
W odpowiedzi na RFI zainteresowane firmy mają przesłać swoją prezentację, tzw. profil oferenta oraz komplet wymaganych dokumentów. Termin ich składania mija 9 września.
Przy poprzedniej kampanii reklamowej - prowadzonej pod hasłem „Polska, biało-czerwoni”, związanej z Euro 2016 i igrzyskami olimpijskimi w Rio de Janeiro - Orlen współpracował z agencjami Just i Scholz&Friends Warszawa w zakresie kreacji oraz z MullenLowe MediaHub w zakresie planowania i zakupu mediów.
Od kilku miesięcy spółka ma nowego dyrektora wykonawczego ds. marketingu - został nim Rafał Pasieka, poprzednio pracujący w Instytucie Pamięci Narodowej (zastąpił Leszka Kurnickiego, który opuścił firmę).












