otoMoto odjechało konkurentom. W tych serwisach czytamy o autach i motocyklach

Liderem wśród serwisów motoryzacyjnych jest otoMoto, a na ponad pół godziny każdego użytkownika przyciąga też sekcja OLX o samochodach i motocyklach. Natomiast z portali horyzontalnych najpopularniejszy dział o motoryzacji ma Interia.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
otoMoto odjechało konkurentom. W tych serwisach czytamy o autach i motocyklach
Fot. mockupbro

otoMoto (należące do grupy OLX) jest zdecydowanym liderem witryn motoryzacyjnych pod względem zasięgu. We wrześniu 2025 roku serwis odwiedziło 6,98 mln internautów (to przełożyło się na 23,43 proc. zasięgu), spędzając tam średnio po 31 minut i 56 sekund – pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Kolejne serwisy o autach i motocyklach przyciągnęły ponad 3 mln internautów mniej niż lider. Na Interii sekcja o takiej tematyce zanotowała 3,75 mln użytkowników oraz 4 minuty i 33 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a na OLX – 2,62 mln odwiedzających oraz 35 minut i 42 sekundy przeciętnego czasu.

Serwis "Auto Świata" przed witrynami Agory i WP

Poziom 3 mln użytkowników przekroczyły jeszcze dwie witryny. Serwis "Auto Świata" (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 3,4 mln internautów, spędzając średnio po 6 minut i 46 sekund. Natomiast sekcja motoryzacyjna Dziennik.pl (Infor PL) miała 3,27 mln odwiedzających oraz 5 minut i 19 sekund średniego czasu korzystania.

Niżej w rankingu są witryny motoryzacyjne należące do wydawców innych portali horyzontalnych. Moto.pl (Agora) zanotowało 2,03 mln użytkowników oraz 3 minuty i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania, zaś na kolejnych pozycjach są witryny Grupy Wirtualna Polska: Autokult z 1,76 mln użytkowników oraz 3 minutami i 14 sekundami spędzonymi średnio przez każdego, a także Autocentrum z 1,07 mln odwiedzających oraz 3 minutami i 12 sekundami przeciętnego czasu korzystania.

Wirtualna Polska z końcem 2024 roku zrezygnowała w Mediapanelu z audytu, w konsekwencji czego jej witryny i aplikacje od stycznia br. notują w badaniu znacząco niższe wyniki niż poprzednio. Wirtualna Polska kwestionuje wyniki Mediapanelu, wskazując na znaczące rozbieżności między danymi audytowanymi i nieaudytowanymi. Według WP, Gemius instrumentalnie wykorzystuje jeden z elementów metodologii badania, zwany "balance amendmend", w stosunku do podmiotów, które przestały płacić za badanie.

Na Spider’s Webie sekcja o autach i motocyklach przyciągnęła 743,4 tys. internautów, każdego średnio na 2 minuty i 53 sekundy. Zestawienie zamyka serwis ogłoszeniowy Autoplac, który odwiedziło 599,4 tys. użytkowników, a każdy korzystał z niego przeciętnie przez 4 minuty i 51 sekund.

Wyniki serwisów motoryzacyjnych
Wyniki serwisów motoryzacyjnych © Licencjodawca

W porównaniu do sierpnia br. odwiedzalność otoMoto zmieniła się nieznacznie: liczba użytkowników wzrosła o 66,4 tys. (czyli 1 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 28 sekund (1,4 proc.).

Na Interii dział motoryzacyjny zyskał 221,9 tys. odwiedzających (6,3 proc.) przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 29 sekund (9,6 proc.), zaś na Interii ubyło w nim 112,7 tys. internautów (3 proc.), a średni czas wydłużył się o minutę i 11 sekund (3,4 proc.).

Witryna "Auto Świata" zyskała 377,3 tys. użytkowników (12,5 proc.) i 43 sekundy średniego czasu korzystania (11,8 proc.), a sekcja Dziennik.pl o autach i motocyklach – o 207,5 tys. użytkowników (6,8 proc.) i 13 sekund średniego czasu (4,2 proc.).

Za to Moto.pl straciło 344,1 tys. odwiedzających (14,5 proc.) przy wzroście przeciętnego czasu o 12 sekund (6 proc.). Natomiast Autokult stracił 191,5 tys. użytkowników (9,8 proc.) i 9 sekund średniego czasu, zaś na Autocentrum przy niewielkim wzroście liczby internautów średni czas spędzony przez każdego zmalał o minutę i 47 sekund, czyli aż 35,8 proc.

Wyniki serwisów motoryzacyjnych
Wyniki serwisów motoryzacyjnych © Licencjodawca

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol