W drugim półroczu 2006 roku najchętniej czytanym dziennikiem w kraju była 'Gazeta Wyborcza' – wynika z badania PBC General. Na lidera kategorii dzienniki wskazało 19,47 proc. respondentów. Na drugim miejscu znalazł się „Fakt” z czytelnictwem wynoszącym 18,62 proc. Trzecią pozycję zajął „Super Express” (8,66 proc.),a czwartą – „Dziennik” (8,06 proc.). Dziennikiprocent respondentówGazeta Wyborcza19,47%Fakt18,62%Super Express8,66%Dziennik Polska Europa Świat8,06%Metro (dziennik bezpłatny)7,51%Przegląd Sportowy5,21%Rzeczpospolita5,20%Metropol (dziennik bezpłatny)4,17%Gazeta Prawna2,20%Giełda Samochodowa1,20%Gazeta Podatkowa0,95%Puls Biznesu0,54%Parkiet Gazeta Giełdy0,24%Wśród tygodników najchętniej czytany był „Tele Tydzień”, którego czytelnictwo wyniosło 35,89 proc. Kolejne miejsce zajęły: „Życie na Gorąco” (20,73 proc.). „Pani Domu” (19,17 proc.) i „Przyjaciółka” (18,02 proc.). Wśród tygodników opinii najwięcej czytelników miał „Newsweek” (10,72 proc.), co dało mu 8 miejsce w zestawieniu tygodników ogółem. Tygodnikiprocent respondentówTele Tydzień35,89%Życie na Gorąco20,73%Pani Domu19,17%Przyjaciółka18,02%Chwila dla Ciebie16,73%NAJ15,25%Tina13,83%Newsweek10,72%Wprost9,97%Gala9,39%Auto Świat9,33%Tele-Świat9,30%Angora9,16%Polityka8,17%Twoje Imperium7,02%To i Owo6,13%Magazyn Telewizyjny Kurier TV5,33%Teleprogramy4,82%Super TV4,55%Takie jest Życie4,49%Przekrój4,35%Motor4,12%Rewia3,61%Gość Niedzielny3,57%Imperium TV3,43%Forum1,80%Tele Max1,59%Bella Relaks1,46%Świat i Ludzie1,33%Jarmark1,09%Tygodnik Siedlecki0,79%Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,63%Panorama Leszczyńska0,58%Tygodnik Ostrołęcki0,56%Tygodnik Nr 10,31%Spośród dwutygodników najwięcej czytelników miało „Z Życia Wzięte” (11,48 proc.). Kolejne pozycje zajęły: „Viva” (10,42 proc.) i „Komputer Świat” (9,28 proc.). Dwutygodnikiprocent respondentówZ Życia Wzięte11,48%Viva10,42%Komputer Świat9,28%Bravo6,21%Sukcesy i Porażki4,20%Bravo Sport3,82%Bravo Girl3,26%Świat Seriali2,73%Monitor Księgowego0,87%W kategorii miesięczników liderem była „Claudia”, którą w drugim półroczu zeszłego roku czytało 14,10 proc. respondentów. Na drugim miejscu znalazł się „Twój Styl” (11,97 proc.), na trzecim – „Cztery Kąty” (11,17 proc.), a na czwartym – „Olivia” (9,79 proc.). Miesięcznikiprocent respondentówClaudia14,10%Twój Styl11,97%Cztery Kąty11,17%Olivia9,79%Poradnik Domowy9,37%Focus8,84%Mój Piękny Ogród7,57%Auto Moto7,17%Murator6,95%Świat Kobiety6,78%Mamo To Ja6,26%Dobre Rady5,73%Moje Mieszkanie5,73%CKM5,68%Avanti5,49%National Geographic4,99%Glamour4,71%CD Action4,60%Dziewczyna4,21%Auto Motor i Sport4,11%Ładny Dom4,09%Cosmopolitan4,05%Uroda3,67%Playboy3,60%Pani3,55%Zdrowie3,43%Twoje Dziecko3,43%PC Format3,37%M jak mieszkanie3,29%Popcorn3,27%Przegląd Reader's Digest3,24%Moje Gotowanie3,23%Dziecko3,08%Dom & Wnętrze3,06%Kuchnia3,03%Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko3,03%Samo Zdrowie3,01%Joy2,90%Elle2,84%Komputer Świat Ekspert2,83%Cienie i Blaski2,82%Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,73%Kwietnik2,72%Świat Motocykli2,46%Burda2,40%Twist2,40%Film2,38%Vita2,36%Rodzice2,32%Dobre Wnętrze2,01%Click1,92%Mój Piękny Dom1,89%Komputer Świat - Gry1,85%Zwierciadło1,84%Logo1,74%Majster1,61%Sekrety Serca1,56%Twój Maluszek1,51%Men's Health1,21%Zbuduj Dom1,16%Na ścieżkach życia1,15%Play1,04%Sól i Pieprz1,01%Elle Decoration0,95%Sukces0,90%Forbes0,89%Podróże0,85%Shape0,78%Voyage0,67%Fun Club0,63%Architektura-Murator0,61%Żagle0,50%Manager Magazin0,47%Jedynym odnotowanym w badaniu dwumiesięcznikiem był „Pani Domu Poleca”, który czytało 5,6 proc. respodentów.Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca do grudnia 2006 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób w wieku 15 – 75 lat (23 553 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania.
PBC: Wyborcza najchętniej czytana
W drugim półroczu 2006 roku najchętniej czytanym dziennikiem w kraju była 'Gazeta Wyborcza'. Kto liderem wśród tygodników i miesięczników?












