Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w trzecim kwartale 2025 roku średnia sprzedaż ogółem "Faktu" (Ringier Axel Springer Polska) wynosiła 95 524 egz. Rok do roku zmalała o 10,86 proc.
"Fakt" to ostatni tytuł, którego przeciętna sprzedaż w ujęciu kwartalnym spadła poniżej pułapu 100 tys. egz. W drugim kwartale br. dziennik sprzedawał się średnio w 101 743 egz., w pierwszym kwartale – w 106 533 egz., zaś w czwartym kwartale ub.r. – w 103 541 egz.
Jego wynik nadal jest prawie dwa razy wyższy niż "Super Expressu" (grupa ZPR Media), którego przeciętna sprzedaż w zeszłym kwartale poszła w dół rok do roku o 10,13 proc. do 55 793 egz.
"Gazeta Wyborcza" najmocniej w dół
Największy spadek zanotowała "Gazeta Wyborcza" (Agora): o 17,33 proc. do 25 676 egz. Powyżej pułapu 20 tys. egz. sprzedają się jeszcze dwa tytuły. Wynik "Rzeczpospolitej" (Gremi Media) zmalał o 10,54 proc. do 22 318 egz., a "Dziennika Gazety Prawnej" (Infor PL) – o 10,65 proc. do 20 965 egz.

Podobnie zmniejszyła się przeciętna sprzedaż innych tytułów o profilu gospodarczo-prawnym. "Gazeta Podatkowa" (Wydawnictwo Gofin) zanotowała spadek o 8,95 proc. do 16 018 egz., "Puls Biznesu" (Bonnier Business Polska) – o 10,9 proc. do 11 498, zaś "Parkiet" (Gremi Media) – o 11,61 proc. do 2 451.
Natomiast średnia sprzedaż "Przeglądu Sportowego" (Ringier Axel Springer Polska), który od prawie trzech lat ukazuje się tylko dwa razy w tygodniu, poszła w dół o 10,94 proc. do 18 429 egz.
Przez rok ubyło 34 tys. egz.
Łącznie dziewięć dzienników z rankingu w minionym kwartale sprzedawało się średnio w 268 672 egz. Wobec 302 675 egz. rok wcześniej oznacza to spadek o 11,14 proc.

O skali trwających od lat sporych spadków sprzedaży prasy codziennej może świadczyć to, że w 2017 roku przeciętna sprzedaż samego "Faktu" wynosiła 261,4 tys., a poziom 100 tys. zdecydowanie przekraczały jeszcze "Super Express" (128,6 tys.) i "Gazeta Wyborcza" (110,9 tys.).
W porównaniu z drugim kwartałem 2025 roku średnia sprzedaż "Faktu" zmalała o 6,25 proc., "Super Expressu" – o 1,44 proc., a "Gazety Wyborczej" – o 7,34 proc.
Natomiast "Przegląd Sportowy" osiągnął wzrost o 10,28 proc.

"Gazeta Wyborcza" liderem subskrypcji cyfrowych
Dane Polskich Badań Czytelnictwa nie obejmują subskrypcji cyfrowych, które dzienniki oferują w różnych wariantach.
W tym obszarze zdecydowanym liderem jest "Gazeta Wyborcza", od kilku lat mająca ok. 300 tys. subskrybentów cyfrowych. Natomiast na koniec czerwca br. ich liczba podskoczyła do 320,2 tys. To rekordowy wynik w historii "GW".










