„Pierwsza miłość” nadawana jest w dni powszednie o godz. 18.00. Z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 2 września 2013 roku do 18 lutego 2014 roku jej średnia oglądalność wyniosła 2,38 mln widzów. Przełożyło się to na 18,94 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 24,02 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek produkcji wyemitowano 6 grudnia 2013 r. Przed telewizorami zgromadził on 3,01 mln oglądających. Należy podkreślić fakt, iż odcinek ten wyjątkowo rozpoczął się o 18.10, a tuż po nim Polsat emitował Mikołajkowy Blok Reklamowy, który śledziło 5,62 mln osób (więcej na ten temat).
Trzy topowe odcinki serialu
Serial notuje jednak nieco niższą widownię niż w analogicznym okresie ub.r. Wtedy „Pierwszą miłość” codziennie śledziło bowiem 2,44 mln widzów, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 19,25 proc. i 25,21 proc.

Mimo spadku widowni, Polsat w paśmie emisji serialu jest liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmuje TVP1, nadająca wówczas głównie „Klan”, „Świat się kręci”, programy kabaretowe oraz „Galerię”, co przekłada się na 14,32 proc. udziału. Trzecia jest TVP2 („Panorama”, „Sport”, „Pogoda”; 14,25 proc.), a czwarty - TVN („Wawa Non Stop” i „Szpital”; 11,51 proc.).W grupie komercyjnej Polsat też zajmuje pierwsze miejsce z jeszcze większą przewagą nad konkurencją. Drugie miejsce zajmuje TVN, a dalej plasują się: Jedynka i Dwójka.
Widownia „Pierwszej miłości” na tle konkurencji
Wpływy reklamowe z odcinków serialu pokazanych w okresie od września ub.r. do lutego br. wyniosły 122,38 mln zł. W analogicznym okresie rok wcześniej były one niższe - 101,70 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).











