Pierwszy sklep Suempol w Krakowie czyli łosoś ekskluzywnie podany

Wydawać by się mogło, że wystrój sklepu rybnego to mało ambitne wyzwanie dla biura projektowego. Jeśli jednak tym biurem jest LSD.Studio – to efekt finalny mocno odbiega od utartych rozwiązań wyznaczając nowe standardy estetyczne i funkcjonalne. Wystrój i wyposażenie wnętrza estetyką i jakością dostosowano do prestiżowej lokalizacji sklepu, który mieści się w samym sercu Krakowa. LSD.Studio odpowiada nie tylko za projekt tego nietuzinkowego lokalu, ale także za jego kompleksową realizację.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Elementy wyposażenia w marynistycznym klimacie, dobór dominujących kolorów – różu w odcieniu łososiowym i granatu, symbolizującego morską toń, w takiej samej konwencji utrzymany główny element meblowy – opływowa w formie lada kasowa, podkreślona białą taflą blatu i stwarzająca wrażenie kry lodowej - tak przedstawiają się główne cechy wystroju nowo powstałego w centrum Krakowa sklepu rybnego Suempol. Zarówno projekt, jak i jego realizacja są autorstwa LSD.Studio, specjalizującego się w tworzeniu wnętrz obiektów handlowych, gastronomicznych czy biurowych. 

- Postawiliśmy sobie ambitnie zadanie: stworzenie wnętrza, nie tylko eksponującego i podkreślającego towar, ale atrakcyjnego dla potencjalnego przechodnia czy turysty, które niebanalnym dizajnem przyciągnie od wejścia także osoby spoza potencjalnej grupy klientów, szukających zarówno doznań smakowych, jak i tych wizualnych – mówi Agnieszka Gawron, współwłaścicielka i dyrektor kreatywna LSD.Studio. 

Dominujący we wnętrzu, opływowy kształt lady został powtórzony w posadzce i ma swoją kontynuację w korytarzu prowadzącym na zaplecze. Za pomocą tego optycznego zabiegu,  klient jest zaproszony do eksploracji także tej z pozoru mało atrakcyjnej części lokalu. Korytarz stanowi tu swego rodzaju galerię: w złotych ramach, nawiązujących do arkad jakie kojarzą się z pobliskimi Sukiennicami, wyeksponowano stylowe grafiki opisujące historię i główne kierunki rozwoju marki Suempol. Wszystko to na ścianie z ręcznie malowaną grafiką autorstwa zaprzyjaźnionych krakowskich artystów, przedstawiającą sceny rybołówstwa. Uzyskaliśmy dzięki temu efekt dzieła sztuki zasługującego na osobną uwagę.

- Od początku zdawaliśmy sobie sprawę, że przy niewielkiej powierzchni lokalu, musimy jak najlepiej zagospodarować każdy jej/jego fragment. Dlatego też wykorzystaliśmy nie tylko powierzchnię ścian i posadzki, ale także sufitu. Nad centralną strefą sali sprzedaży wykonaliśmy instalację w formie ławicy łososia (co oczywiste!), poruszającej się lekko podczas ruchu powietrza wywołanego choćby otwarciem drzwi wejściowych. Wydawać by się mogło, że taki element może być zbyt dosłowny, a wręcz infantylny w tak wysublimowanym wnętrzu, jednak zastosowanie wysokiej jakości materiałów i odpowiedniej kolorystyki nadaje mu lekki a jednocześnie ekskluzywny charakter – opisuje Agnieszka Gawron. 

Jak tłumaczy, podobna zasada dotyczy pozostałych elementów wykończeniowych sklepu. Zespół projektowy przyznaje, że kierował się zasadą „diabeł tkwi w szczegółach”, w związku z którą przy tego typu realizacjach - warto inwestować w najwyższej jakości materiały. LSD.Studio wskazuje też, że dzięki otwartości inwestora, mógł sobie pozwolić na użycie wysokiej jakości materiałów i wykończeń. Miało to niewątpliwie wpływ na budżet całej inwestycji, ale dodało całej realizacji uroku i podkreśliło wysoką jakość oferowanych produktów.

- Już na samym początku znaleźliśmy porozumienie z przedstawicielami marki Suempol, którzy twierdzą, że ich firma w swej historii wiele już razy pokazała, że drogą do sukcesu są oryginalne i konsekwentne wybory i decyzje – ujawnia Aleksandra Gałęza odpowiedzialna za wdrożenie projektu. 

- Zdecydowaliśmy się więc na przybliżenie tej marki również polskiemu klientowi. Choć nasz łosoś jest znany i doceniany w Polsce od samego początku istnienia firmy, to postanowiliśmy jeszcze bardziej zmniejszyć dystans do konsumenta – informuje Paweł Piech, specjalista ds. marketingu i PR  reprezentujący markę Suempol, która znana jest także z obecności na rynkach zagranicznych choćby w Niemczech czy Francji. Dodaje, że w efekcie rozpoczęto prace nad konceptem sklepów firmowych. 

- Jest to unikalny na skalę krajową pomysł w naszej łososiowej branży. Wpierw, dwa lata temu, powstał sklep przy siedzibie Suempol - w Bielsku Podlaskim. W końcówce 2021 roku otworzyliśmy swe podwoje także w Białymstoku. Następnym krokiem musiało stać się wyjście ze sklepami firmowymi poza teren naszego rodzimego Podlasia. Naturalnym wydało się zlokalizowanie go w Krakowie: mieście pełnym ludzi kochających łososia oraz bliskim nam przez różnego rodzaju współprace: między innymi z Krakowskim Biurem Festiwalowym – mówi pan Paweł. 

Udało nam się osiągnąć efekt wnętrza ekskluzywnego, ale jednocześnie lekkiego, nieprzytłaczającego. Zależało nam także, na zerwaniu z powszechnym skojarzeniem ze sklepem rybnym z czasów PRLu, w klimacie z filmów Barei  – dla części z nas pewnie sentymentalnym, jednak niekoniecznie pod względem dizajnu – podsumowuje Agnieszka Gawron.

Krakowski sklep firmowy firmy Suempol znajduje się przy ulicy Karmelickiej 7 w historycznym, turystycznym centrum małopolskiej stolicy i codziennie zaprasza po świeże wyroby z łososia.

Wspólnie liczymy na to, że sukces lokalu w tej lokalizacji pozwoli nam kontynuować współpracę z marką Suempol, która doprowadzi do kolejnych tego typu realizacji.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"