Pierwszy spadek przychodu w historii Google

W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku zysk netto Google było 9,2 procenta wyższy w porównaniu z analogicznym okresem rokuubiegłego, ale przychody firmy po raz pierwszy w historii byłyniższe w ujęciu kwartalnym.

km
km
Udostępnij artykuł:

Zysk netto lidera na rynku internetowych wyszukiwarek wyniósł wI kwartale 1,42 miliarda dolarów wobec 1,31 miliarda dolarów rokwcześniej. Przychody firmy wyniosły natomiast 5,51 miliarda dolarówi były o 6 procent wyższe niż przed rokiem, ale o 3 procent niższew porównaniu z poprzednim kwartałem.

Pomimo tego spadku, wyniki Google były lepsze od spodziewanychprzez większość analityków. Zadowolony był z nich również dyrektorwykonawczy firmy Eric Schmidt.

"Biorąc pod uwagę głębokość recesji, to był dobry kwartał dlaGoogle. Te wyniki podkreślają prężność naszego modelu biznesowegooraz trwały potencjał internetu, jako że użytkownicy i reklamodawcycały czas kierują się online" - stwierdził szef Google.

W I kwartale przychody Google poza USA wyniosły 2,88 miliardadolarów i stanowiły 52 procent całkowitych przychodów firmy. Zkolei własne strony Google przyniosły firmie przychód w wysokości3,7 miliardów dolarów - o 9 procent więcej niż rok wcześniej oraz o3 procent mniej niż w IV kwartale roku 2008. Tymczasem stronypartnerskie wygenerowały przychód w wysokości 1,64 miliarda dolarów(o 3 procent mniej zarówno wobec I jak i IV kwartału 2008).

źródło: AFP

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii