Pionierska kampania wirusowa Pioneera

Nowa kampania reklamowa Pioneer Pekao Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych S.A. wykorzystuje narzędzia marketingu wirusowego.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

W sieci pojawiły się specjalnie przygotowane spoty reklamowe, które oparte są na zasadzie sondy ulicznej, podczas której przechodnie odpowiadają na pytania dotyczące terminologii finansowej. Wypowiedzi są autentyczne, a rozmowy nie były reżyserowane.

Pierwszy z filmów o nazwie „Co to jest procent składany?” dostępny jest już w większości serwisów wymiany plików wideo np. YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=WQns6q74-80) lub Interia Video (http://video.interia.pl/obejrzyj,film,37791).

“Głównym celem kampanii było dalsze wzmocnienie wizerunku marki Pioneer. Postanowiliśmy wykorzystać tak dynamiczne narzędzie jakim jest marketing wirusowy. Ta forma wymaga, aby przekaz był atrakcyjny i zabawny – do odbiorcy powinno się ‘puścić oko’. Jednocześnie trzeba było zadbać, aby kampania budowała rozpoznawalność marki i zaufanie do niej. Tak powstał scenariusz 3 filmów reklamowych. Zadawaliśmy ludziom pytania związane z terminologią finansową wiedząc, że nie będą potrafili na większość z nich odpowiedzieć. Ale nie robiliśmy tego po to, żeby się z nich śmiać. Raczej śmiejemy się trochę z samych siebie, bo zbyt często zapominamy o tym, że z ludźmi trzeba rozmawiać ich językiem” – mówi Adrian Adamowicz, wiceprezes zarządu Pioneer Pekao TFI S.A. oraz szef marketingu na Europę Centralną i Nowe Rynki w grupie Pioneer Investments.

„Dlatego kluczową kwestią było zwrócenie uwagi, że nie każdy musi się znać się na wszystkim i że nie ma w tym nic złego lub dziwnego. Po to są właśnie specjaliści, którzy np. tak jak Pioneer, inwestują pieniądze na skomplikowanym rynku kapitałowym” – dodaje.

Akcja internetowa ruszyła tuż po zakończeniu kampanii wizerunkowej Pionier Pekao TFI w telewizji i prasie, która była prowadzona jednocześnie w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Włoszech i w Polsce.  

Kampania wirusowa debiutuje w Polsce i w całości oparta jest na korzystaniu z internetowych serwisów społecznościowych.

„Z założenia nasza komunikacja marketingowa jest oparta na uczciwości w stosunku do odbiorcy. Korzystamy z rewolucji, która objawiła się w postaci zjawiska zwanego Web 2.0. O popularności i wiarygodności komunikatu nadawanego w Internecie decydują dzisiaj sami użytkownicy. Dlatego przekaz musi być prawdziwy. W naszych reklamach nie składamy obietnic bez pokrycia odwołując się na przykład do wyników inwestycyjnych z przeszłości. W zamian gwarantujemy to, co stanowi o prawdziwej wartości usługi finansowej związanej z zarządzaniem pieniędzmi naszych klientów, czyli wieloletnie doświadczenie i profesjonalizm. Dzięki temu dajemy naszym klientom poczucie bezpieczeństwa” – tłumaczy Adrian Adamowicz. 

Kampania będzie miała trzy odsłony. W każdej pojawi się nowy film oparty na podobnym schemacie. Spoty zrealizowała Agencja Marketingu 2.0 netSpider.

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji