Michał Ziółkowski, członek zarządu Play Communications ds. technicznych, poinformował, że 28 grudnia ub.r. liczba działających stacji bazowych tej sieci wynosiła 7003. - W 2018 uruchomiliśmy 1316, z czego 820 to głównie 60-metrowe wieże. Kolejne 132 czekają już tylko na stosowne pozwolenia do uruchomienia - opisał.
563 stacje zostały uruchomione przez telekom w czwartym kwartale ub.r.

W połowie ub.r. kierownictwo Play Communications zapowiedziało, że firma przyspieszy rozbudowę własnej sieci i na koniec roku zamiast planowanych wcześniej 6750 stacji bazowych będzie mieć ok. 7 tys., a na koniec 2020 roku - ok. 9 tys.
Operator zapowiadał, że w całym ub.r. jego gotówkowe wydatki inwestycyjne wyniosą 800 mln zł.
Play ogranicza roaming krajowy
Na koniec ub.r. Play miał 5 746 własnych stacji bazowych, o 609 więcej niż rok wcześniej. W zasięgu usług głosowych sieci było 94,7 proc. populacji kraju (po wzroście w skali roku o 4,2 pkt proc.), w zasięgu internetu mobilnego - 93,4 proc. (1,3 pkt proc. w górę), w zasięgu internetu LTE - 80,7 proc. (1,9 pkt proc. w górę).
Pod koniec grudnia ub.r. Play Communications wypowiedział obowiązującą od 12 lat umowę z Polkomtelem dotyczącą roamingu krajowego, współpraca będzie prowadzona jeszcze przez 12 miesięcy okresu wypowiedzenia.

- Rezygnacja ze współpracy z końcem przyszłego roku będzie możliwa dzięki realizowanej rozbudowie własnej sieci Play, która na koniec roku składać się będzie z 7 tysięcy stacji bazowych, a w perspektywie roku 2021 ma osiągnąć 9,5 tysięcy stacji. Potrzeby Play w zakresie roamingu krajowego na lata 2020-2021 są w pełni zabezpieczone umowami z T-Mobile i Orange Polska - uzasadniono w komunikacie Play.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-w-play-promocja-jak-aktywowac-jakie-ceny-i-zasady-przez-szesc-miesiecy-za-darmo,7171193652701313a ##
Operator w pierwszych trzech kwartałach ub.r. na roaming krajowy i współdzielenie sieci przeznaczył 205,2 mln zł, o 43,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Koszty samego roamingu krajowego wzrosły o 45,3 mln zł (nie podano, do jakiej kwoty).
Na koniec września ub.r. Play miał 15,02 mln klientów, w tym 12,72 mln aktywnych (8,99 mln abonentów i 3,74 mln użytkowników ofert prepaidowych). W pierwszych trzech kwartałach ub.r. firma zanotowała wzrost wpływów operacyjnych o 2,1 proc. do 5,03 mld zł oraz 542,4 mln zł zysku netto (wobec 244,5 mln zł rok wcześniej).











