Pakiet obejmuje ubezpieczenie podróżne oferowane przez polski oddział Chartis Europe, dla wszystkich posiadających nr PESEL klientów Plusa. Ubezpieczenie zawiera zwrot kosztów leczenia za granicą oraz assistance w wysokości do 50 tys. euro, ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków do 5 tys. euro, ubezpieczenie od utraty, kradzieży, uszkodzenia lub opóźnienia bagażu podróżnego do 250 euro, ubezpieczenie opóźnienia lotu do 250 euro oraz odpowiedzialność cywilna w życiu prywatnym za szkody osobowe do 100 tys. euro i za szkody rzeczowe do 10 tys. euro.
W ramach pakietu oferowany jest także dostęp do infolinii informacyjnej oferowanej przez Europ Assistance Polska. Dla osób, które aktywowały pakiet Bezpieczna Podróż, połączenia z infolinią z telefonów działających w sieci Plus są bezpłatne. W przypadku korzystania z infolinii za granicą obowiązują opłaty roamingowe w wysokości zgodnej z posiadaną przez abonenta taryfą.

Na Infolinii można uzyskać informacje o kraju, którego celem jest podróż, m.in. o miejscach noclegowych, rozrywkach, sprawach związanych z podróżą samochodem, możliwością wypożyczenia samochodu, połączeniach lotniczych i promowych, usługodawcach świadczących usługi assistance, procedurach likwidacji szkód w ramach ubezpieczenia podróżnego wchodzącego w skład pakietu, procedurach postępowania i pomocy w kontakcie z odpowiednimi służbami za granicą w przypadku zagubienia lub kradzieży dokumentów oraz warunkach ubezpieczenia podróżnego w ramach pakietu.
Do aktywacji pakietu potrzebny jest telefon w sieci Plus i numer PESEL. Można go włączyć na okres 3, 5 lub 7 dni. Jeśli pakiet ma obowiązywać dłużej, można aktywować go powtórnie.
Pakiet Bezpieczna Podróż Cena Pakietu 3-dniowy 15 zł (18,45 zł z VAT) 5 dniowy 25 zł (30,75 zł z VAT) 7-dniowy 35 zł (43,05 zł z VAT)

Aby skorzystać z oferty należy wysłać SMS na bezpłatny numer 8019, podając w treści: PESEL osoby dla której ma być aktywowany pakiet, długość okresu aktywacji oraz opcjonalnie datę, kiedy ma się rozpocząć aktywacja (w formacie dd.mm.rrrr) – pakiet zostanie aktywowany od godziny 00:00 wskazanego dnia. Jeżeli data nie zostanie podana, pakiet będzie aktywny od godziny 00:00 następnego dnia po wysłaniu SMSa.
Przykładowo dla osoby o numerze PESEL: 12345678912, aktywującej pakiet na 3 dni od 31 marca 2011 roku, treść SMSa powinna wyglądać: 12345678912.3.31.03.2011 Jeśli taki sam 3-dniowy pakiet ma obowiązywać od dnia następnego po wysłaniu SMSa to jego przykładowa treść powinna brzmieć: 12345678912.3.











