PMPG Polskie Media z niższymi przychodami. Zysk spadł o 60 proc.

PMPG Polskie Media zanotowała w I półroczu br. 16-proc. spadek przychodów. Natomiast zysk netto zmalał aż o 60 proc.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Przychody PMPG Polskie Media w półroczu 2015 roku wyniosły 25,76 mln zł i były o 15,71 proc. niższe niż w I półroczu 2014 roku.

- Główne czynniki, które wywarły wpływ na bieżącą sytuację finansową to fluktuacje na rynku reklamy, niestabilna sytuacja w sektorze przedsiębiorstw, które stanowią istotną grupę klientów Grupy oraz spadek obrotu realizowanego w transakcjach bezgotówkowych. Przychody barterowe w pierwszym półroczu 2015 r. były o ponad 1 mln zł niższe niż w analogicznym okresie roku 2014 i wynikały ze zoptymalizowania cen tych transakcji - podano w komunikacie PMPG Polskie Media.

Dzięki optymalizacji wewnątrz Grupy, obniżeniu o ponad 1 mln zł uległy też koszty sprzedaży i ogólnego zarządu. Z kolei wynikające z sytuacji makroekonomicznej wyższe nakłady na produkcję spowodowały wzrost kosztu własnego sprzedaży.

Zysk PMPG Polskie Media z działalności operacyjnej w I półroczu br. wyniósł 2,63 mln zł, aż o 60,46 proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej spadł z 5,51 mln zł do 2,2 mln zł.

PMPG Polskie Media są właścicielem m.in. magazynów „Wprost”, „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"