Polacy 50+ coraz liczniejsi i aktywniejsi

Kurczy się ulubiona przez marketerów grupa wiekowa konsumentów 15-40 lat, za to konsumenci w wieku 50+ są obecnie zdrowsi, zamożniejsi, bardziej aktywni i duchowo młodsi niż pokolenie ich rodziców - wynika z badania 4prm.

jj
jj
Udostępnij artykuł:

Polacy w wieku ponad 50 lat są w większości aktywni zawodowe, o dobrej kondycji fizycznej i mają konto w banku. Sami czują się o wiele młodsi niż świadczy ich wiek metrykalny.  52 proc. respondentów z tej grupy deklaruje, że odczuwa chęć korzystania z życia.

Z infografiki ilustrującej badanie wynika, iż grupa 50+ jest nie tylko liczna, ale i mocno zróżnicowana - zarówno pod względem demografii (w szczególności wieku), jak też stylu życia, aspiracji, zdrowia, stosunku do własnego wieku, a także dochodu i stylu konsumpcji. Segmentacja psychograficzna doprowadziła do wyłonienia 6 różnych typów.

grafika

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę 4prm w listopadzie 2013 roku na reprezentatywnej grupie 600 Polaków w wieku powyżej 50. roku życia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"