Polacy robią zapasy na zimę

Ponad 75 procent gospodarstw domowych robi przetwory na zimę. Słoiki przygotowujemy wszyscy – bez względu na wiek, czy miejsce zamieszkania.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Tradycja robienia przetworów na zimę mocno zadomowiła się w polskich spiżarniach.  W ramach cyklicznego badania opinii – Barometru Providenta – okazuje się, że największym producentem są rodziny liczące 5. i więcej domowników (ponad 83 procent), a główną motywacją do robienia słoików jest redukcja kosztów podczas zimy.

Słoiki receptą na zimowe oszczędzanie

Według badania, respondenci robią przetwory z myślą o zimie. Ponad połowa badanych osób przyznaje (51 procent), że pomaga im to na zaplanowanie budżetu na tę porę roku. Blisko 40 procent natomiast wskazuje jako powód przyzwyczajenie i tradycję, a prawie 30 procent osób deklaruje, że przetwory to doskonały upominek dla rodziny, czy znajomych.

Mimo powszechnej dostępności przetworzonych surowców na rynku, w dalszym ciągu robimy zapasy na zimę. Ten zaczerpnięty rytuał z potrzeby, obecnie staje się elementem tradycji. - komentuje Przemysław Kasza z działu badań Provident Polska.

Przetwory nie dla singli

Najmniej zainteresowani robieniem przetworów to ludzie mieszkający sami, w średnich i dużych miastach (48 procent). Jako powód badani wskazują na brak czasu, nie widzą również korzyści opartej na optymalizacji kosztów związanej z zimową porą roku. Wśród tej grupy 26 procent badanych to osoby poniżej 40. roku życia, natomiast 27 procent przyznało, że nie posiada dzieci.

W miastach też robimy słoiki

Okazuje się, że ponad połowa badanych (60 procent) przygotowujących przetwory na zimę, pochodzi ze średnich i większych aglomeracji miejskich. Interesującym jest, że w przypadku mieszkańców dużych miast pozyskiwanie warzyw i owoców z własnej działki jest równie częste, jak zakup surowców na przetwory w sklepach lub na targach (49 procent).

Zaskakujące, że według badań zarówno w większych, jak i mniejszych miejscowościach zbiory na przykład owoców i ziół dzikorosnących stoją na podobnym poziomie – to wskazuje na pewien trend powrotu miasta do natury – podsumowuje Przemysław Kasza.

Komentarz eksperta jest dostępny pod poniższym linkiem:

O Barometrze Providenta

„Barometr Providenta” to cykliczne badanie klientów, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych Polaków. Provident obsługuje aktualnie ponad 853 tysięcy klientów w całej Polsce, dzięki czemu wyniki badania pokazują prawidłowości i zachowania, które są charakterystyczne dla Polaków o średnich i niższych dochodach.

*Badanie zostało przeprowadzone przez PBS sp. Z o.o. we wrześniu 2014 r. metodą wywiadu telefonicznego CATI na grupie 400 klientów Provident Polska.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"