Polacy wysłali o 20 procent więcej paczek w trzecim kwartale 2014 roku

W trzecim kwartale 2014 r. Polacy wysłali o 20 proc. paczek więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku – pokazuje Barometr Paczkowy Poczty Polskiej. Barometr uwzględnia wszystkie paczki wysłane za pośrednictwem Poczty Polskiej.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Za tak dużym wzrostem stoi przede wszystkim rosnąca popularność zakupów internetowych. – Oceniamy, że ilość wszystkich przesyłek wysyłanych w ramach transakcji eCommerce w całym rynku paczkowym wzrośnie w tym roku o około 19%. – mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej S.A. odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. – Poczta Polska na tym rynku rośnie jednak znacznie szybciej. Po trzech kwartałach 2014 roku odnotowujemy ponad 30 % wzrost wolumenu obsłużonych paczek w segmencie eCommerce w porównaniu do tego samego okresu w roku 2013 – dodaje Janusz Wojtas.

E-zakupy nasze powszednie

Asortyment zakupów internetowych jest bardzo szeroki. Polacy w e-sklepach kupują prawie wszystko, a najchętniej: artykuły wyposażenia domu oraz artykuły dla dzieci, odzież , obuwie i kosmetyki. Na liście zakupów znajdują się jednak coraz częściej takie dobra, jak: materiały budowlane, sprzęt AGD, RTV i komputerowy oraz żywność.

Jak pokazują statystyki Poczty Polskiej trzema najważniejszymi czynnikami wpływającymi na wybór dostawcy przesyłki, czy to pocztowej, czy kurierskiej są: terminowe doręczenie (41%), korzystne ceny usług (34%) oraz brak uszkodzeń (22%). Następnie plasują się brak zagubień (20%), wysoka skuteczność doręczeń do osób prywatnych(18%), możliwość śledzenia przesyłek (16%). Klienci cenią sobie również krótki okres oczekiwania na odbiór przesyłki (15%) oraz elastyczną ofertę dostosowaną do indywidualnych potrzeb (12%).

Największym zainteresowaniem klientów Poczty Polskiej cieszą się usługi kurierskie. W ciągu 9 miesięcy 2014 roku, w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, Polacy nadali o 40 % więcej pocztowych przesyłek kurierskich. Tak duże zainteresowanie klientów usługami kurierskimi, w tym przede wszystkim usługą Kurier 48, to efekt dopasowania oferty Poczty Polskiej do wymagań klientów oraz przejaw zaufania klientów wobec operatora narodowego.

Parasol Poczty dla e-handlu

Poczta Polska wspiera szybko rozwijający się i bardzo dynamiczny e-biznes oferując na portalu ecommerce.poczta-polska.pl. cały szereg nowoczesnych usług. Oprócz logistyki przesyłek krajowych i zagranicznych Poczta zapewnia usługi finansowe, bankowe i ubezpieczeniowe, w tym szybkie płatności oraz e-zwroty. Polscy e-przedsiębiorcy, wybierając partnera, jakim jest Poczta, mogą skupić się na tym, co dla nich najważniejsze - kreowaniu oferty, doborze produktu, sprzedaży oraz rozwoju biznesu i ekspansji międzynarodowej.

Odczyty Barometru Paczkowego Poczty Polskiej są publikowane co kwartał na stronie www.barometr.poczta-polska.pl

Barometr Poczty Polskiej to wyrażony w procentach stosunek liczby wszystkich paczek wysłanych za pośrednictwem Poczty Polskiej w danym kwartale bieżącego roku do liczby paczek wysłanych w analogicznym okresie roku ubiegłego. Do barometru wliczane są wszystkie paczki pocztowej krajowe i zagraniczne, oraz przesyłki kurierskie Pocztex i EMS nadawane za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A.

Dane dotyczące najważniejszych czynników wyboru dostawcy usług na rynku przesyłek paczkowych zebrane zostały w ilościowym badaniu CAPI (N=484) przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinia. Respondenci mogli wskazać 3 najważniejsze czynniki.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów