Polak potrafi, choć nie musi. Assistance domowy w cenie

Wyniki Ogólnopolskiego Badania Assistance przeprowadzonego na zlecenie Europ Assistance Polska w marcu 2013 roku pokazują, że najbardziej użyteczną usługą w ramach assistance domowego, wskazaną przez 74% badanych, jest pomoc specjalisty od napraw, gdy coś się popsuje. Nadal jednak wielu Polaków samodzielnie naprawia usterki.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Co się psuje w domu?

Zgodnie ze statystykami Europ Assistance Polska wykorzystania assistance domowego w 2013 roku, najczęściej klienci potrzebowali pomocy, gdy awarii uległ sprzęt RTV i AGD. To aż 41% wszystkich zrealizowanych interwencji. Warto jednak dodać, że usługi te realizowane są nie tylko w ramach assistance domowego, ale także w ramach przedłużonych gwarancji na sprzęt. Kolejnymi usługami najczęściej organizowanymi w sytuacji awarii w domu klienta były: interwencja hydraulika (32%), elektryka (7%), informatyka (6%) i ślusarza (6%).

Do najczęstszych usterek w domu zaliczyć można, poza awarią sprzętu RTV i AGD, pęknięte rury i uszczelki, awarie elektryczne oraz awarie sprzętu grzewczego. Dość często dochodzi również do zablokowania zamków w drzwiach lub zatrzaśnięcia kluczy.

Jak sobie radzimy?

Ogólnopolskie Badanie Assistance sprawdziło, jak Polacy radzą sobie w razie problemów w domu. Panowie zdecydowanie częściej naprawiają usterki samodzielnie (44%), choć niemal co trzeci korzysta z usług assistance domowego. Panie natomiast w większości proszą o pomoc partnera, małżonka, lub innego członka rodziny (59%). Co dziesiąta Polka usuwa usterkę samodzielnie lub korzysta z pomocy fachowców w ramach assistance domowego.

Assistance domowy – kompleksowa pomoc

Assistance domowy najczęściej dodawany jest do ubezpieczenia domu lub mieszkania (70%), a także do produktów bankowych (29%) takich jak konto, karta kredytowa czy kredyt. Jak deklarują badani w 49% usługi te dodawane są nieodpłatnie i gwarantują szeroki zakres pomocy, między innymi:

Interwencję specjalisty właściwego ze względu na rodzaj zdarzenia (np. elektryk, hydraulik, szklarz, ślusarz) Naprawę sprzętu RTV/AGD/PC Dozór mienia, jego transport i przechowanie Szeroki wachlarz usług organizacyjnych (organizacja wizyty architekta, projektanta wnętrz czy pomocy domowej) Informację o sieci usługodawców w zakresie usług remontowo – budowlanych

Assistance domowy zapewnia również możliwość skorzystania z usług opieki nad dzieckiem, korepetycji dla dziecka i opieki nad zwierzętami domowymi. Co więcej, w bogatszych pakietach assistance domowego, może znaleźć się również pomoc medyczna dla członków rodziny. Klienci mogą również skorzystać z całodobowo dostępnej infolinii: medycznej, prawnej, budowlano-remontowej i wielu innych.

- Warto podkreślić znaczącą różnicę pomiędzy assistance domowym a ubezpieczeniem. W sytuacji zdarzenia losowego, takiego jak zalanie, pożar, włamanie czy kradzież, ubezpieczenie gwarantuje wypłatę odszkodowania, czyli pokrycie kosztów użytych do naprawy materiałów i usług, które sami musimy sobie kupić i zorganizować. Assistance natomiast to realna pomoc, polegająca na fachowym usunięciu szkody przez przybyłego na miejsce zdarzenia profesjonalistę, z zachowaniem najwyższych standardów obsługi. To idealne uzupełnienie ubezpieczenia o świadczenia, które w trudnej sytuacji pozwolą zminimalizować jej skutki, a także pomogą klientowi nie tylko w awaryjnych sytuacjach, ale również w codziennym życiu – dodaje Joanna Nadzikiewicz, Dyrektor Handlowy Europ Assistance Polska.

Posiadanie pakietu pomocy w domu to również realna oszczędność dla rodziny. O ile pakiet assistance domowego nie jest zawarty w cenie polisy lub produktu bankowego, jego koszt plasuje się na poziomie od kilku do kilkudziesięciu złotych rocznie, nie przekraczając kwoty 50 zł. Różnica ceny wynika z zakresu świadczeń i limitów ich wykorzystania. Zakładając, że rodzinie nie posiadającej assistance domowego zepsuje się pralka, jej naprawa może kosztować od kilkudziesięciu do kilkuset złotych (w zależności od złożoności usterki). Jeśli w tym samym roku, tej samej rodzinie zdarzy się zatrzaśnięcie zamka w drzwiach, jego wymiana na rynku może kosztować nawet kilkadziesiąt złotych a naprawa ogrzewania podłogowego to koszt nawet kilkuset złotych. Rodzina ta może skorzystać z tych i wielu innych usług nieodpłatnie, dokupując do polisy assistance domowy. Co więcej, z assistance domowego można korzystać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele