Telewizja Polsat w pierwszym kwartale br. zarobiła na reklamach 684,4 mln zł - wynika z raportu Nielsen Audience Measurement przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl. Było to 2,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku. Wzrosły też przychody TVN - o 1,2 proc., do 601,3 mln zł.
Największy spadek wpływów z reklam zanotowały TVP1 i TVP2. W przypadku Jedynki zmalały one o 24,4 proc. w skali roku i wyniosły 316,9 mln zł. Przychody reklamowe Dwójki spadły zaś o 26,1 proc., do 256,7 mln zł.
Spośród dziesięciu stacji tv z największymi wpływami reklamowymi spadek zanotowało jeszcze Dicovery. Kanał ten na emisji reklam zarobił w pierwszym kwartale br. 91,4 mln zł, o 7,4 proc. mniej niż rok wcześniej.
Największy wzrost zanotował natomiast TV4. Reklamodawcy wydali w tej stacji 123,6 mln zł, o 44 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu ub.r. Przychody reklamowe TV Puls były większe o 27,3 proc. (wyniosły 97,1 mln zł). AXN zwiększył je o 13,8 proc. (do 102,2 mln zł), TVN24 - o 9 proc. (do 109,7 mln zł), a TVN7 - o 8 proc. (do 95,7 mln zł).

Największym telewizyjnym reklamodawcą jest niezmiennie Aflofarm Farmacja Polska. Spółka ta wydała na wsparcie swoich produktów w tym zakresie 406,7 mln zł, o 47 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wiceliderem wśród telewizyjnych reklamodawców w pierwszym kwartale br. był Nestle Polska z wydatkami w wysokości 140,5 mln zł (wzrost o 11,6 proc. w skali roku). Trzecie miejsce zajął Unilever Polska, który w telewizji zostawił 106,5 mln zł (38 proc. więcej).
Wydatki reklamowe w telewizji w skali roku zmniejszyli: USP Zdrowie - o 33,3 proc. (do 86,1 mln zł), Orange Polska - o 20,3 proc. (do 91,8 mln zł), Procter & Gamble DS Polska - o 18,9 proc. (do 81 mln zł) i Ferrero Polska - o 3,9 proc. (do 74,3 mln zł).
Nakłady w tym zakresie zwiększyli natomiast: Polpharma - o 9,5 proc. (do 73,4 mln zł), Reckitt Benckiser Polska - o 7,1 proc. (do 66,4 mln zł) i P4 - o 1,4 proc. (do 75,2 mln zł).











