Polsat najwięcej z reklam, spadki TVP1 i TVP2. Aflofarm przed Nestlé i Unileverem na czele reklamodawców (TOP 10)

W pierwszym kwartale br. najwięcej na reklamach zarobił Polsat, wpływy TVN wzrosły nieznacznie, zaś przychody TVP1 i TVP2 spadły. Największe budżety reklamowe w telewizji miały firmy Aflofarm Farmacja Polska, Nestlé Polska i Unilever Polska.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Polsat najwięcej z reklam, spadki TVP1 i TVP2. Aflofarm przed Nestlé i Unileverem na czele reklamodawców (TOP 10)
fot. Shutterstock.com

Telewizja Polsat w pierwszym kwartale br. zarobiła na reklamach 684,4 mln zł - wynika z raportu Nielsen Audience Measurement przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl. Było to 2,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku. Wzrosły też przychody TVN - o 1,2 proc., do 601,3 mln zł.

Największy spadek wpływów z reklam zanotowały TVP1 i TVP2. W przypadku Jedynki zmalały one o 24,4 proc. w skali roku i wyniosły 316,9 mln zł. Przychody reklamowe Dwójki spadły zaś o 26,1 proc., do 256,7 mln zł.

Spośród dziesięciu stacji tv z największymi wpływami reklamowymi spadek zanotowało jeszcze Dicovery. Kanał ten na emisji reklam zarobił w pierwszym kwartale br. 91,4 mln zł, o 7,4 proc. mniej niż rok wcześniej.

Największy wzrost zanotował natomiast TV4. Reklamodawcy wydali w tej stacji 123,6 mln zł, o 44 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu ub.r. Przychody reklamowe TV Puls były większe o 27,3 proc. (wyniosły 97,1 mln zł). AXN zwiększył je o 13,8 proc. (do 102,2 mln zł), TVN24 - o 9 proc. (do 109,7 mln zł), a TVN7 - o 8 proc. (do 95,7 mln zł).

Największym telewizyjnym reklamodawcą jest niezmiennie Aflofarm Farmacja Polska. Spółka ta wydała na wsparcie swoich produktów w tym zakresie 406,7 mln zł, o 47 proc. więcej niż rok wcześniej.

Wiceliderem wśród telewizyjnych reklamodawców w pierwszym kwartale br. był Nestle Polska z wydatkami w wysokości 140,5 mln zł (wzrost o 11,6 proc. w skali roku). Trzecie miejsce zajął Unilever Polska, który w telewizji zostawił 106,5 mln zł (38 proc. więcej).

Wydatki reklamowe w telewizji w skali roku zmniejszyli: USP Zdrowie - o 33,3 proc. (do 86,1 mln zł), Orange Polska - o 20,3 proc. (do 91,8 mln zł), Procter & Gamble DS Polska - o 18,9 proc. (do 81 mln zł) i Ferrero Polska - o 3,9 proc. (do 74,3 mln zł).

Nakłady w tym zakresie zwiększyli natomiast: Polpharma - o 9,5 proc. (do 73,4 mln zł), Reckitt Benckiser Polska - o 7,1 proc. (do 66,4 mln zł) i P4 - o 1,4 proc. (do 75,2 mln zł).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online