Polsat News zyskał najwięcej w 2010, TVN 24 rosło bardziej niż TVP Info

W 2010 roku, wzrosła widownia wszystkich kanałów ogólnoinformacyjnych. Najmniej zyskał natomiast liderujący rankingowi kanał TVP Info.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Dostępny naziemnie kanał TVP Info zanotował w ub.r. wzrost średniej dobowej oglądalności względem 2009 roku o 13,9 proc. do 301 tys. widzów, a jego udział w rynku wzrósł z 4,41 proc. do 4,92 proc. Większymi wzrostami pochwalić się mogą konkurenci TVP Info. Publiczną stację gonił bowiem kanał TVN 24, którego widownia poszła do góry o 30,8 proc. i wyniosła 211 tys., a udział wzrósł o 0,76 pkt. proc. do 3,45 proc.

Na trzecim miejscu w zestawieniu uplasował się najkrócej nadający Polsat News, który miał w 2010 roku w każdej minucie średnio 38 tys. widzów. Wzrost jego oglądalności wyniósł aż o 103 proc. i był największy w rankingu. Jego udział wyniósł 0,62 proc. po wzroście o 0,31 pkt. proc. Czwartą lokatę zajęła informacyjno-rozrywkowa Superstacja, której średnia oglądalność uplasowała się na poziomie 15 tys. widzów, po wzroście o 26,6 proc.

W grupie komercyjnej 16-49, kluczowej dla reklamodawców, wszystkie kanały informacyjne miały w zeszłym roku niższe udziały niż w grupie 4+, ale notowały wzrosty. Liderem była tutaj stacja TVN 24, której udział wyniósł 2,64 proc. po wzroście aż o 0,65 pkt. proc. Na drugim miejscu znalazło się TVP Info z udziałem na poziomie 2,59 proc. (wzrost o 0,08 pkt. proc.).

Kanał TVN 24 był też bezkonkurencyjny wśród widzów posiadających dostęp do telewizji kablowej i/lub satelitarnej. Miał tam 5,05 proc. udziału (wzrost o 0,74  pkt. proc.), podczas gdy TVP Info – 3,27 proc. (wzrost o 0,17 pkt. proc.). 

TVN CBNBC zyskuje, a TV Biznes traci 2010 był dobrym rokiem dla stacji TVN CNBC. Jej średnia oglądalność minutowa wzrosła o 18,05 proc. i wyniosła 2,3 tys. widzów, a udział poszedł do góry o 0,01 pkt. proc. do 0,04 proc. Znacznie gorzej miała się natomiast konkurencyjna stacja TV Biznes. W ub.r. jej średnia widownia zmalała o 55,25 proc. do poziomu 1,9 tys. osób, a udział spadł z 0,05 do 0,03 proc.  

Najpopularniejszymi pozycjami w 2010 roku na kanałach TVP Info, TVN 24, Polsat News były programy emitowane w tygodniu po kwietniowej katastrofie prezydenckiego samolotu pod Smoleńskiem.

W grudniu ub.r. wzrosła widownia wszystkich kanałów informacyjnych. Najbardziej, bo o 127 proc. poszła do góry oglądalność Polsat News, wynik TVN 24 wzrósł o 37,4 proc,. Superstacji o 34,6 proc., a mającego najwięcej widzów TVP Info – tylko o 9,3 proc. Spośród kanałów biznesowych TVN CNBC zwiększył liczbę oglądających o 72,9 proc. , a TV Biznes miała ich mniej o 32,7 proc.

 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów