Na pierwsze miejsce wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową awansował Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w kwietniu 2015 roku w porównaniu do kwietnia 2014 roku jednak zmniejszył się o 0,90 proc. i wyniósł 15,35 proc. Przed rokiem stacja ta była druga.Na drugie miejsce spadła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 14,88 proc., po spadku w skali roku o 7,98 proc.Ostatnią pozycję podium zajęła TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,39 proc. i wyniósł 11,33 proc. Z kolei na czwartej lokacie uplasował się TVN, którego udział zmalał o 6,07 proc. do 10,37 proc.Pierwszą piątkę zamyka TVP Info, które rok wcześniej było szóste - udział tego kanału poszedł do góry o 8,63 proc. do 5,79 proc.##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polsat-liderem-udzial-wielkiej-czworki-spadl-do-44-77-proc ##Z kolei na szóste miejsce spadła stacja TV Puls, która w kwietniu br. miała 4,77 proc. udziału, a rok wcześniej - 5,44 proc.Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 26,23 proc., pochwalić się mogła TVP Kultura, która w rankingu uplasowała się na 22. miejscu. Jej średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 0,77 proc.Z kolei najwięcej straciła Eska TV - było to 18,52 proc. do 0,88 proc. udziału. Stacja ta spadła z miejsca 19. na 21.

W grupie komercyjnej 16-49 w kwietniu 2015 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,83 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - wzrost o 0,85 proc.
Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 7,60 proc. do 11,67 proc. Z czwartej na trzecią pozycję awansowała TVP2. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 9,74 proc., po wzroście w skali roku o 4,73 proc. Natomiast na czwartą lokatę spadła TVP1 (8,93 proc.; w dół o 13,64 proc.).Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która zanotowała spadek o 11,67 proc. do 6,51 proc. Natomiast trzy oczka niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2 (4,45 proc. udziału; wzrost o 0,68 proc.).
Także i w tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mogło Polo TV, którego udział poszedł do góry o 25,46 proc. do 2,71 proc. Z kolei najwięcej straciła Eska TV - było to 23,22 proc. do 1,62 proc. udziału.

Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.











