Z danych Kantar Media i Nielsen Audience Measurement opracowanych przez MPG wynika, że od stycznia do września br. cennikowe wydatki reklamowe polskiej branży farmaceutycznej były większe o ponad jedną piątą niż rok wcześniej, a branży finansowej -prawie o jedną piątą. Więcej niż przed rokiem przeznaczyli na reklamę marketerzy ze wszystkich siedmiu najważniejszych sektorów gospodarki.

W najbardziej zróżnicowany sposób media do swoich kampanii dobierali marketerzy z branży handlowej i motoryzacyjnej. Natomiast producenci żywności najmocniej postawili na promocję w jednym medium - telewizji.
Stosunkowo najmniej marketerów - w stosunku do wielkości budżetów reklamowych - działa w sektorze żywności i finansów. Natomiast największe rozdrobnienie reklamodawców występuje w branży handlowej.

Na reklamę w jednym medium najczęściej - podobnie jak przed rokiem - stawiali marketerzy z sektora motoryzacji i handlu. Najrzadziej taką strategię realizowali reklamodawcy z branży żywności i finansów, przy czym promocję tylko w jednym medium wybierała również ponad połowa z nich.











