Polscy reklamodawcy zwiększyli budżety - które branże najbardziej?

We wszystkich najważniejszych sektorach polskiej gospodarki przeznaczono w br. na reklamę więcej niż rok wcześniej. Najbardziej budżety marketingowe zwiększyły firmy farmaceutyczne, finansowe i telekomunikacyjne.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z danych Kantar Media i Nielsen Audience Measurement opracowanych przez MPG wynika, że od stycznia do września br. cennikowe wydatki reklamowe polskiej branży farmaceutycznej były większe o ponad jedną piątą niż rok wcześniej, a branży finansowej -prawie o jedną piątą. Więcej niż przed rokiem przeznaczyli na reklamę marketerzy ze wszystkich siedmiu najważniejszych sektorów gospodarki.

grafika

W najbardziej zróżnicowany sposób media do swoich kampanii dobierali marketerzy z branży handlowej i motoryzacyjnej. Natomiast producenci żywności najmocniej postawili na promocję w jednym medium - telewizji.

grafika

Stosunkowo najmniej marketerów - w stosunku do wielkości budżetów reklamowych - działa w sektorze żywności i finansów. Natomiast największe rozdrobnienie reklamodawców występuje w branży handlowej.

grafika

Na reklamę w jednym medium najczęściej - podobnie jak przed rokiem - stawiali marketerzy z sektora motoryzacji i handlu. Najrzadziej taką strategię realizowali reklamodawcy z branży żywności i finansów, przy czym promocję tylko w jednym medium wybierała również ponad połowa z nich.

grafika
tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu