Polscy użytkownicy serwisów erotycznych najchętniej odwiedzają e-sklepy, a najrzadziej strony religijne

Trzy czwarte polskich internautów odwiedzających strony erotyczne wchodzi także na sklepy internetowe - wynika z badania Gemiusa. Po ponad 70 proc. zagląda na witryny kobiece i strony z grami online, a tylko 14 proc. - serwisy religijne.

km
km
Udostępnij artykuł:

Na potrzeby badania wybrano 13 tematów, którym poświęcone są portale internetowe, tj. gry online, humor, motoryzacja, plotki i życie gwiazd, randki online, religia, strony rządowe, serwisy dla mężczyzn, dla kobiet oraz pogodowe, strony e-sklepów, sportowe oraz zakłady bukmacherskie, kasyna i lotto. Następnie przeanalizowano jaka część internautów odwiedzających strony erotyczne odwiedziła w marcu br. wymienione portale tematyczne.

Okazało się, że największym zainteresowaniem bywalców stron erotycznych cieszą się sklepy internetowe (penetracja 75 proc.), gry online (72 proc.) oraz serwisy kobiece (71 proc.).

Ponad połowa użytkowników analizowanych stron www wchodziła do sieci po humor, odwiedzając portale z dowcipami i śmiesznymi obrazkami (63 proc.). Na dalszych miejscach znalazły się sport (60 proc.), motoryzacja oraz hazard, a dokładnie zakłady bukmacherskie, e-kasyna i lotto (59 proc.).

Z kolei plotkami z życia gwiazd interesuje się 45 proc. osób korzystających z erotyki w sieci. Prognozę pogody sprawdza 35 proc. z nich, a treści w serwisach dla mężczyzn - 32 proc. Ponadto niemal co siódmy internauta, który przegląda strony erotyczne, odwiedza także portale o tematyce religijnej (14 proc.), co czwarty zagląda na strony instytucji rządowych (28 proc.), a co trzeci randkuje online (30 proc.).

grafika

Badanie wykazało również, że typowy użytkownik stron erotycznych to mężczyzna w wieku 17-30 lat, osoba z wykształceniem niepełnym średnim lub zawodowym. Natomiast przeciętny internauta to osoba w wieku 25-34 lat z wykształceniem średnim lub wyższym.

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów, obejmuje kilka tys. polskich stron WWW. W marcu 2014 r. badanie objęło 14 tys. internautów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą