„W naszym kraju branża tekstylno – odzieżowa miała zły wizerunek. Dlatego w ostatnich pięciu latach podejmowaliśmy wiele działań promocyjnych, aby ten wizerunek zmienić. Najistotniejszym jego elementem było modne wzornictwo, innowacyjne technologie, polskie specjalności na globalnym rynku mody , a zwłaszcza traktowanie naszych szaf jako istotnej części kultury życia codziennego. Chodziło o przekształcenie przemysłu odzieżowo – tekstylnego w innowacyjny przemysł mody oparty na wiedzy” – mówi Bogusław Słaby, prezes zarządu Związku Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan.
Przemysł mody jest teraz lepiej zorganizowany, skuteczniej promowany i wyposażony w nowoczesne narzędzia komunikacji biznesowej, np. portal branżowy fashionweare.com. Kształci też własnych fachowców w różnych specjalnościach.

Przemysł mody szybko się rozwija mimo różnych trudności, o czym świadczy m.in. rosnący udział producentów odzieży w imprezie seminaryjno – wystawienniczej „Szwalnia – tylko dla profesjonalistów”. Jej celem jest m.in. pomaganie zakładom odzieżowym w rozwiązywaniu problemów technologicznych, integracja i konsolidacja branży, czy nawiązanie i zacieśnianie współpracy miedzy producentami a szkołami.











