Koncepcja akcji z dwoma kubikami fałszywych pieniędzy jest oparta na słynnym stwierdzeniu Johna Wanamakera, że połowa wydatków na reklamę to marnotrawstwo, tylko nie wiadomo która. Założyciele Cosmose zapowiadają, że na koniec festiwalu jeden z kubików zostanie spalony, co ma symbolizować zmarnowane budżety przeznaczone na nieefektywne działania marketingowe.
Na drugim kubiku znajduje się hashtag „#500bln”, a odwiedzający stoisko są zachęcani, żeby na Twitterze pisali, co zrobiliby z taką kwotą. Autor najciekawszego pomysłu dostanie kubik.

Zaczynającą właśnie działalność firmę Cosmose założyli i zarządzają Miron Mironiuk i Stan Magierski. Pierwszy poprzednio pracował jako digital data & connections director i doradca zarządu w DDB Warszawa, a drugi w Accenture. Obaj przekonują, że standardowe formaty reklamowe są przeżytkiem, ponieważ marketerzy płacą za w większości nieefektywne emisje ich reklam.
Dlatego szefowie Cosmose oferują nowy system reklamowy skierowany do sieci handlowych. Po zainstalowaniu kilku czujników iBeacon w swoich punktach sprzadaży (a także dodaniu odpowiedniego kodu do bannerów internetowych), będą wiedzieć, po obejrzeniu których reklam klienci odwiedzili ich sklepy, a także jakie zakupy zrobili. Warunkiem, na którym opiera się cała technologia, jest włączony bluetooth w telefonach komórkowych konsumentów.











