Polska Grupa Supermarketów będzie proponowała podatek 0,1% dla małych i średnich przedsiębiorstw

Polska Grupa Supermarketów będzie proponowała progresywną skalę podatkową w ramach konsultacji z Komitetem Stałym Rady Ministrów ze stawką 0,1% dla małych i średnich firm.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Cieszy nas, że powołany został zespół przy Komitecie Stałym Rady Ministrów, którego zadaniem jest wypracowanie stanowiska polskich podmiotów. Wprowadzenie podatku progresywnego bez powiązania z powierzchnią uważamy za krok w dobrym kierunku. Ale warunkiem musi być stawka 0,1% dla małych i średnich podmiotów – podkreśla Michał Sadecki, prezes PGS.

Zdaniem PGS tylko szeroka skala podatku obrotowego pozwoli przeciwdziałać ekspansji zagranicznych sieci handlowych, które dysponując środkami i odpowiednim know-how potrafiły szybko podporządkować sobie rynek handlu detalicznego w Polsce. W ocenie PGS sklepy wielkopowierzchniowe w Polsce są obecnie realnie mniej obciążone podatkami niż ich mniejsi, detaliczni konkurenci.

Najmniejsze firmy powinny być zwolnione z podatku. Stawka 0,1% dla podmiotów o obrotach 100-200 mln zł pozwoli zagwarantować rozwój sektora średnich przedsiębiorstw. Największe (powyżej 5 mld zł obrotu) sieci spożywcze powinny płacić powyżej 5% – dodaje prezes PGS.

W ocenie PGS udział podatku dochodowego w przychodach małego i średniego biznesu, zajmującego się handlem detalicznym jest ponad dwukrotnie wyższy niż w sklepach wielkopowierzchniowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech