Polski „Esquire” może liczyć na reklamodawców z wyższej półki

Debiutujący za trzy tygodnie na polskim rynku nowy magazyn dla mężczyzn „Esquire” (Marquard Media Polska) może liczyć na reklamodawców z tzw. wyższej półki. Ich liczba zależy od polityki rabatowej wydawcy - oceniają dla Wirtualnemedia.pl menedżerowie z domów mediowych.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Polski „Esquire” może liczyć na reklamodawców z wyższej półki
PAP / Grzegorz Hawałej

Nowy dwumiesięcznik ukaże się 27 lutego br. w nakładzie 80 tys. egz. i objętości 164 strony w cenie 11,90 zł (więcej na ten temat). Reklamy w nim kosztować będą od 31 do 85 tys. zł (najdroższa jest czwarta strona okładki). Za reklamę całokolumnową trzeba zapłacić 51 tys. zł. Mniejszych formatów reklamowych w piśmie nie będzie.

W pilotażowym numerze magazynu, który rozesłano w grudniu ub.r. do reklamodawców i czytelników w wieku 30-50 lat, ok. 30 proc. z całej objętości (176 stron) stanowiły reklamy.

Krzysztof Kulesz, deputy buying director w domu mediowym ZenithOptimedia Group, zwraca uwagę, że od wielu już lat stawki cennikowe to fikcja. - Liczą się tylko koszty netto i koszty dotarcia. Wszystko zatem zależy od polityki rabatowej wydawcy - mówi Kulesz.

Piotr Kaniewski, group account director w Codemedia, stwierdza z kolei, że koszt powierzchni reklamowej w tym tytule (jednej kolumny) jest cennikowo zbliżony do innych magazynów dla mężczyzn. - Wyjątkiem jest „Malemen”, który jest tańszy, ale ma specyficzną dystrybucję - wyjaśnia Kaniewski. Dodaje, że aby koszt jednostronicowej reklamy w „Esquire” w odniesieniu do poziomu sprzedaży egzemplarzowej był porównywalny z konkurencją, to sprzedaż nowego tytułu powinna być przynajmniej na poziomie ok. 40 tys. egz., podczas gdy najpopularniejszy wśród męskich magazynów „Men’s Health” co miesiąc sprzedawał się ostatnio w 58 tys. egz. i ma średnio w jednym wydaniu 20 reklam całostronicowych.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/spada-sprzedaz-prasy-meskiej-logo-traci-najwiecej ##

Wydawca polskiej edycji „Esquire” zdaniem ekspertów z domów mediowych może liczyć na reklamodawców z kategorii produkty luksusowe, głównie z branż: motoryzacja, zegarki, usługi bankowe (private banking), a w mniejszym stopniu także z kategorii moda męska.

- Będą to reklamodawcy z wyższej polki bo i pismo nie jest skierowane do przeciętnego odbiorcy. Z uwagi na zakładaną sprzedaż nie liczyłbym na obecność produktów masowych. Rynek dóbr luksusowych w Polsce ma się całkiem nieźle i dla wielu luksusowych marek obecność w magazynie może być pożądana - mówi Krzysztof Kulesz.

Na pytanie, czy „Esquire” może odebrać reklamodawców już istniejącym tytułom, Kulesz odpowiada: - Nie sądzę, żeby „Esquire” stawiał na odbieranie reklam komukolwiek. Myślę, że jego założeniem jest przyciągniecie marek, które być może do tej pory nie miały okazji pojawiać się w męskim, bardzo prestiżowym piśmie w naszym kraju. Oczywiście z racji założeń modelu biznesowego, obecność marek semi luksusowych będzie również pożądana z uwagi na konieczność zarobienia pisma na siebie i opłacenie licencji.

Według Piotra Kaniewskiego z Codemedia „Esquire” ma ograniczony potencjał reklamowy z uwagi na rodzaj tytułu. - W Polsce w prasie dla mężczyzn głównie aktywni są producenci samochodów, zegarków, rzadziej produkty modowe. Praktycznie nieobecne są perfumy dla mężczyzn i tu wydawca ma pole do popisu - uważa Kaniewski. Krzysztof Kulesz dodaje, że tytuł wyróżnia się na rynku kontentem, bardzo wysublimowaną grupą docelową, próbą dotarcia do odbiorców o wysokiej stopie życiowej i wysokim potencjale nabywczym.

Marquard Media Polska start kampanii reklamowej wspierającej debiut nowego pisma planuje na 27 lutego br. - dzień, w którym pojawi się ono na rynku. Będzie ona prowadzona pod hasłem „Nowy męski świat Esquire” w telewizji, radiu, kinach i na outdoorze. Akcja potrwa miesiąc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online